• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • supernova99

Hoppar in här.. Är inne i en ivf behandling för syskonförsök nu. Äggplocket med avklarat och återföring fredag om allt går bra..

• äralltupptaget
    Snöflinga skrev 2013-04-15 19:20:39 följande:
    äralltupptaget: Ja, det kan kännas ensamt allt detta med IVF (och andra fertilitetsbehandlingar) tycker även jag som inte har en man som jobbar borta. Det är ju ändå vi kvinnor som på många sätt ska vara med om allt. Alla undersökningar, alla mediciner m.m. är det ju vi som är med om. Det är vi som känner biverkningar och symptom, det är vårt humör som svänger hit och dit o.s.v.

Men det låter ju bra att du inte behöver höjda dosen, då borde de ju tycka att det går framåt som det ska helt enkelt...

Lappgeten: Lycka till nu! Glad
    Jo , håller med dig..
    NU är iaf karln hemma så nu blir det lite mer " team-känsla" dock så åker jag på alla undersökningar  själv då vi inte jobbar på samma ort men det känns okey..
    Har bara känns mig väldigt ensam när jag har suttit här med alla tabletter, sprutor osv.. :/

Iaf, imorgon är det dags för VUL 2 , jag hoppas blåsorna har blivit lite större och att allt ser bra ut !

• Äppelkaka

Nektar: Visst var det du som undrade över statistiken att bli gravid trots endometrios? Jag snubblade över det här på Netdoktor:

"Med dagens mer avancerade tekniker har skillnaden utjämnats så att cirka 77 procent av kvinnorna med endometrios får de barn de vill ha varav 26,9 procent genom IVF (provrörsbefruktning). "

Om det då stämmer att 50% av alla med endo har svårt att bli med barn så tolkar jag det som att 33% inte får de barn de vill ha och att de då tillhör den gruppen. Lite snurrigt men du kanske förstår hur jag tänker och i så fall är det ingen rolig statistik.

• drömmer om ett barn
    vårt 2012: Tänker mycket på dig och hoppas att du mår lite bättre. Förstår att det måste kännas väldigt tungt eftersom du klarade dig över BIM denna gång. Det är påfrestande att behöva gå igenom hopp och förvivlan, glädje och sorg på så kort tid. Det är otroligt mycket känslor i omlott och man vet knappt vart man ska ta vägen när det är som mörkast.. Gråter

Fokus på annat har inte existerat i min värld under dom senaste 7 åren och särskilt inte sedan vi började med IVF. Det enda man kan tänka på är hur, när och om det någonsin kommer att lyckas. Det är svårt att bara "glömma" att man inte har något barn när allt man önskar och kämpar för är just att få ett. Jag tycker det är jättebra att du har bokat tid hos en kurator. Man behöver prata och få ur sig alla dessa jobbiga tankar och funderingar emellanåt, annars går man under. Kram

Snöflinga: Usch, vad jobbigt med frågor om syskon! Rynkar på näsan När ska folk förstå att det är privat och ingenting alla kanske har lust att dela med hela sin omgivning (oavsett om man vill ha fler eller inte och har problem att få eller inte)?

Mirage: Vad skönt att du har fått göra din titthålsoperation och äntligen fått svar på vad som kan ha ställt till det i kroppen. Jag hoppas att detta ingrepp gjorde susen och att nästa behandling resulterar i en graviditet! Vet du när du får börja med sprutorna?

Nektar: Jättebra att du får Trombyl denna gång! Inte länge kvar till er FET.. hur känns det?

Lappgeten: Stort grattis till ruvarstatus! Skrattande Jag håller tummarna för ett plus i slutet på månaden!

äralltupptaget: Hur gick det på ditt VUL idag? Hoppas allt såg bra ut och att du får ta ÄL-sprutan snart. Nu är det nära!

Solanna: Välkommen! {#emotions_dlg.flower}
    Vilken tur att du fick börja spruta samma dag som infomötet, ibland går det undan! Korta metoden går snabbt så gissar att det snart är dags för äggplock för er del?

santa86: Varmt välkommen! Solig
    Vad spännande med möte på kliniken inom kort. Jag var också jättenervös innan första besöket men personalen är supergulliga och hjälpsamma och vi hade en väldigt positiv känsla när vi gick därifrån. Man är mycket starkare än man tror och jag är säker på att du kommer klara av varje steg på vägen.

supernova99: Välkommen in i gänget! {#emotions_dlg.flower}
    Gick äggplocket bra? Var det igår du gjorde det? Hoppas allt går bra med dom små liven och att du blir ruvare imorgon.  
  • äralltupptaget

Mitt vul gick bra idag. Blåsorna hade växt till sig , och slemmhinnan såg fin ut , tjock å bra .

Hon trodde dock att dom var lite små ännu , och förvarnade mig om att kliniken kunde vilja ha ett vul till innan äp bokas. Jag hoppas på det bästa :):) känns bra , det är nära nu. Jippi !!

• Lappgeten

Kvinna32 - Stort grattis, vad roligt =) Hoppas det håller i sig!

Jag ruvar vidare och vad tiden går sakta... Jag känner ingenting förutom ömma bröst och det är nog Lutinus-biverkning. Fast jag brukar få ömma bröst annars också men även de gånger jag blivit gravid med utomkveden...
    Nå det är väl bara att stänga av och fortsätta vänta... Har bestämt mig för att vänta till testdagen.