• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • äralltupptaget

Drömmer om ett barn - det känns jättebra att förhoppningsvis äntligen vara i slutspurten. Jag försöker känna av minsta symptom men jag känner inte så mycket annat än magont, och det kan dock vara sedan äggplocket.

Dock fick jag besked om att vi endast fick 1 ägg av 5 till frysen, kändes som en stor förlust..:( men nu hoppas vi att det som är i mig stannar :) fick totalt 6 ägg till odlingsdag 5 , ett stoppade dom in , ett frös dom direkt och dom andra klarade sig inte :(

• äralltupptaget

Fråga, jag hade insättningen på en lördag, då var receptionen stängd., så vi fick en räkning hem , men inget papper om reseersättning , kan man begära det ? Vi har dom andra gångerna fått det i receptionen..

• Äppelkaka
    supernova99 skrev 2013-05-02 16:46:36 följande:
    Någon som vet hur kliniken har stängt i sommar?

De brukar stänga runt midsommar och öppna någon vecka in i augusti, men jag vet inte exakta datum.
  • Nektar
    Äppelkaka skrev 2013-05-02 18:22:16 följande:

De brukar stänga runt midsommar och öppna någon vecka in i augusti, men jag vet inte exakta datum.

Till mig sa kliniken att de håller stängt för allt utom ev återföringar efter midsommar till 30 juni. 1 juli till ca 10 augusti är det helstängt. Men det är väl bara att dubbelkolla med dem, skicka ett mail :)

Hur går det för er andra ruvare, några känningar? Försöööker att inte gräva alltför mycket denna gång, men det är svåårt! Vill så gärna få den där mensvärken många talat om att de fått innan ett plus. Hur snart har ni som haft det fått värk? När kom illamående, när kom tröttheten? Ååh, varför gör man detta mot sig själv?   
  • Hela85

drömmer om ett barn - De går lite bättre nu med sprutorna när man fått göra det ett antal gånger. Imorgon tar jag ägglossningssprutan så äntligen bara en spruta kvar! Ser så fram emot att få göra äggplocket måndag och få det överstökat :)

• äralltupptaget
    Hela85 skrev 2013-05-03 19:31:10 följande:
    drömmer om ett barn - De går lite bättre nu med sprutorna när man fått göra det ett antal gånger. Imorgon tar jag ägglossningssprutan så äntligen bara en spruta kvar! Ser så fram emot att få göra äggplocket måndag och få det överstökat :)
    åh spännande, jag hade också äggplockning på en måndag! :):)
    Helgen innan var väldigt låååång ! *hehe*

Ägglossningssprutan är lätt att ta, som du säkert redan har sett , så nu är du i mål! Känns det bra ? Har du haft ont i magen under sprutperioden, hur har det gått på VUL`- har du haft många blåsor `?
  • Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-05-03 22:13:10 följande:
    åh spännande, jag hade också äggplockning på en måndag! :):)
    Helgen innan var väldigt låååång ! *hehe*

Ägglossningssprutan är lätt att ta, som du säkert redan har sett , så nu är du i mål! Känns det bra ? Har du haft ont i magen under sprutperioden, hur har det gått på VUL`- har du haft många blåsor `?

Hehe ja den kommer nog gå sakta helgen :) Ja gud så skönt att vara i mål med sprutorna! Har inte haft så ont direkt. Lite mer nu på slutet och lite illamående men rätt ok mår jag. På VUL har det sett ut som att det blir ungefär 10-12 ägg så hoppas det blir ungefär så och att dem är bra :) Har du börjat få några känningar ännu?
  • äralltupptaget

Spännande !! Är du nervös inför äggplocket ? Jag var skitnervös !!:) mådde själv ganska bra under sprutperioden kände inget annat än lite uppsvälld och ont i magen några dagar innan äp .

Jag vet inte vad jag känner , just nu , 4 på morgonen , vaknade jag av världens " mensvärk" , men ingen mens , Alvedon och värmedyna på magen just nu och hoppas jag kan somna om. Ser det lite som ett gott tecken :):)