äralltupptaget skrev 2013-05-04 08:35:11 följande:
Nektar - jag har pcos , så ingen aning :) jag tog provera i samband med ivf-et , allt var planerat i minsta detalj och dag iom min man skulle till Afghanistan och jobba , vi ville hinna innan han for .
Just det, så var det! Har han alltså åkt iväg nu? Håller tummarna för att du kan komma med fantastiska nyheter snart isf! :) Gällande överstimulering så blir den värre (även om det gått bort sedan äggplocket) om man lyckas bli gravid. Så känner du av öm buk osv kan det ju vara ett "gott" tecken!
jennyz skrev 2013-05-04 08:47:33 följande:
Vi var på RUL för ung 5-6 veckor sedan, då såg allt bra ut, moderkakan ligger dock i nederkant så det blir ett till UL om ung 6 veckor, om moderkakan fortfarande ligger under bebis då så blir det mest troligt att planera in kejsarsnitt... Men jag oroar mig inte nu, bebis mår bra och jag känner av h*n många ggr varje dag, betydligt mer än när jag var gravid med dottern, jag njuter nu!!! Hoppas att alla ni andra snart får vara med om detta underbara också!!! Har lite problem med rygg och så, men det gör inget så länge bebisen mår bra!!!

Ok, vad skönt att höra. Precis, känns som man kan stå ut med det bästa efter allt! Kan du berätta igen om din tid innan plusset, hur kändes det i kroppen?
Mirage: Kul att du är igång igen, hur känns det inför kommande försök?
Solanna skrev 2013-05-05 18:59:36 följande:
Nektar: Tack det är bara bra med mig. Har ömma bröst, molvärk till å från, humöret svänger och jag är fruktansvärt trött men det får man väl ta Har bim på tisdag så jag håller tummar å tår att den inte dyker upp.
Spännande! Håller tummarna för att ni tar er förbi tisdag då :)
WsMamma: Åh, vad kul med två blastisar! Vilket försök är du på nu igen? Blir det ytterligare fet för oss i höst kommer jag kräva två stycken samt Prednisolon för att sänka imunförsvaret!
Drömmer om ett barn: När du säger att du hade mensvärk/molande - hur/var skulle du säga att den betedde sig? Svårt att förklara jag vet. För mig känns det ungefär som sist, tyvärr! Dvs molande runt livmoder, mot äggstockar och upp mot naveln, kliar till lite då och då ovanpå blygdbenet, kan värka "i" blygdbenet och ner mot blygdläpparna och så. Någon som känner igen detta annat än som mensvärk? I övrigt har jag bara mycket ömma bröst med tydliga ådror, men det har jag alltid haft med hormonerna. Har varit en nedstämd helg då jag haft svårt att tro på något och det har kryllat av magar och ungar...vill inte bli bitter, vill ha hoppet och positiviteten kvar!! Varför skulle det inte fungera? 3 återföringar av toppenfina blastisar...tankarna snurrar!