• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • äralltupptaget

Men hur får man bort vätskan ? Far den bort av sig själv ?

Nektar - vi hade insättningen på lördag och på måndag åkte han , så vi hann !!:):)

• jennyz

Nektar: vid min första graviditet hade jag ruskig yrsel efter ung två veckors ruvning, det hade jag inte denna gång, däremot hade jag liite illamående, dagarna innan jag testade var jag med mamma i Sundsvall och julhandlade, mådde lite dåligt då vi inte ätit på ett tag, men största anledningen till att jag hoppades på ett plus var att jag inte fått blod på RD 15-16, har aldrig klarat mig så länge utan blod förut, inklusive förra graviditeten... efter plusset fick jag lite ömma bröst men det tog ett tag och lite molvärk/växtvärk, men jag har inte haft mycket symptom alls, så det har varit overkligt tills jag känt rörelser, vilket jag denna gång kände redan v16 ung... Magen växte dock fort också, när vi berättade för släkt v12 hade de redan gissat det!! Det är ju andra barnet så det har nog hjälpt magen att formas fortare, den putade ut snabbt!!

• Petto 83

det beror på hur dålig man blir. Men dom tömmer inte förns du är riktigt dålig för tydligen kan kroppen producera mera om man tömmer. Jag hade ca 4-5 cm runt magen och det fick försvinna av sig själv dock med hjälp av en hel del preparat.

äralltupptaget skrev 2013-05-06 05:51:58 följande:
    Men hur får man bort vätskan ? Far den bort av sig själv ?

Nektar - vi hade insättningen på lördag och på måndag åkte han , så vi hann !!:):)

• äralltupptaget

Petto - kollade dom det genom ultaljud eller ? Och vad fick du för mediciner ?

Har iaf ringt min läkare här i luleå och hoppas jag kan få komma på kontroll , det behöver ju inte vara något men bättre att kolla upp det så man slipper oroa sig

• Petto 83

Ja, gjorde vul. Hmm ja kommer inte i håg vad allt hette men det var olgalutran, innohep och nått piller. Är alltid skönt att man får kolla upp det. Lycka till

äralltupptaget skrev 2013-05-06 09:22:30 följande:
    Petto - kollade dom det genom ultaljud eller ? Och vad fick du för mediciner ?

Har iaf ringt min läkare här i luleå och hoppas jag kan få komma på kontroll , det behöver ju inte vara något men bättre att kolla upp det så man slipper oroa sig

• Ws mamma

[quote=69785947][quote-nick]Petto 83 skrev 2013-05-05 20:51:15 följande:[/quote-nick]Så spännande att ruva på 2 st :) Det behöver absolut inte vara kört. Mindre än 2 tim efter ET började jag kräkas pga magsjuka och är i dag gravid i v.14 :) Håller tummarna för dig och att du kryar på dig Tack ! Det behövde jag höra :) känner mig betydligt bättre idag. Ringde kliniken och kollade med dom också och hon sa att det vet man inte om det påverkar,varken feber eller sjukdomar i övrigt. för en del går det jättebra och för en del inte men man vet inte vad det är som påverkar. Det blev inga till frysen så jag hoppas verkligen att dom två vi fick tillbaka ska ta sig :)

• Hela85

Då var äggplocket fixat, gick faktiskt mkt bättre än jag trodde :) 12 äggblåsor plockades ut men blev "bara" 7 ägg så insättning blir troligtvis onsdag. Så himla skönt att få det gjort nu längtar jag efter att få bli ruvare :)

Har dock en himla smärta i magen som jag hoppas försvinner till imorgon. Många som haft ont efter ÄP?  

• Nektar

Vag blödning nu ikväll...skumt att den kommer och kommer så tidigt. Förra stimulerade fet kom den ju inte alls förrän jag slutat med alla hormoner. Så less man blir. Ung, toppenembryon och hälsosam. vad kan vara fel? Får se hur blödningen fortsätter...

• Petto 83

Hur har det gått för dig?

äralltupptaget skrev 2013-05-06 12:26:00 följande:
    Ska få komma dit idag för vul samt blodprover , känns skönt att kolla upp så allt står rätt till :)