santa86: Tråkigt att du har fått huvudvärk.. det är en vanlig biverkning av sprayen tyvärr!

Jag var också väldigt nålrädd innan vi började med ivf men det gick över all förväntan. Använde puregonsprutor vid dom första tre behandlingarna och nålarna är så tunna att dom knappt känns. Tyckte även att det kändes mindre om jag gav mig själv injektionerna istället för att min man gjorde det åt mig. Vilket preparat kommer du att använda?
Nektar: Det kändes precis som min vanliga mensvärk, ett slags molande kring livmodertrakten. Sedan högg det även till ibland när jag gjorde hastiga rörelser vilket var något jag aldrig känt av tidigare. Åh, hoppas verkligen att det är graviditetssymptom du har!

Förstår att det känns tungt efter flera misslyckade försök.. man tappar hoppet samtidigt som man försöker tänka positivt så gott det går. Alla lyckas inte på första försöket, för en del krävs det flera men i slutändan får trots allt dom allra flesta sitt efterlängtade plus till slut. Så ge inte upp!
Hela85: Grattis till lyckat äggplock!

Hur har det gått idag? Är väldigt nyfiken på om du är ruvare nu!
Mirage: Så himla spännande med VUL på fredag och troligtvis ÄP till veckan!

Förstår om det ligger en oro och gror i bakhuvudet med tanke på allt ni gått igenom men nu är det nytt försök och helt nya förutsättningar. Jag har en känsla av att ni kommer bli positivt överraskade!
Mustikka: Ja, det är bäst att börja fundera och planera i god tid när man har oturen att behöva kämpa i motvind när det gäller barn. Hur många syskon skulle ni vilja ha?
jennyz: Vilka enorma summor ni har fått lägga ut!

Givetvis är det värt varenda krona när man äntligen får sitt/sina efterlängtade barn men vägen dit då man inte vet om det kommer lyckas överhuvudtaget är gräslig.. då gör pengafrågan att ryggsäcken man släpar på bara känns tyngre och tyngre.
äralltupptaget: Hur gick det på ditt läkarbesök i måndags?
Ws mamma: Försök att tänka positivt även om det känns mörkt.. symptom som påminner om mens betyder absolut inte att det är kört! Tvärtom är det många som får "mensvärk" och en del får t.o.m mindre blödningar trots graviditet. Du har fått en jättebra start på denna ruvning med två blastocyster och allt, nu SKA det gå vägen!