• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Så skönt att det gick bra. Men 7 ägg är inte så bara. Håller tummen för att dom delar sig fint fram till ET. Smärtan i magen kan sitta i några dagar typ 2-4 tror jag. Är nog lite från person till person också.

Hela85 skrev 2013-05-06 21:48:57 följande:
    Då var äggplocket fixat, gick faktiskt mkt bättre än jag trodde :) 12 äggblåsor plockades ut men blev "bara" 7 ägg så insättning blir troligtvis onsdag. Så himla skönt att få det gjort nu längtar jag efter att få bli ruvare :)

Har dock en himla smärta i magen som jag hoppas försvinner till imorgon. Många som haft ont efter ÄP?  

• Petto 83

Håller tummarna att det bara är nått skrot som ska ut. Förstår att du blir less. Tänk om man bara kunde påverka hela denna process. Men ibland känns det bara som ett lotteri, man har tur ibland och ibland otur. Hoppas hoppas ni får ett fint + snart Kram

Nektar skrev 2013-05-06 21:49:31 följande:
    Vag blödning nu ikväll...skumt att den kommer och kommer så tidigt. Förra stimulerade fet kom den ju inte alls förrän jag slutat med alla hormoner. Så less man blir. Ung, toppenembryon och hälsosam. vad kan vara fel? Får se hur blödningen fortsätter...

• äralltupptaget

Hela85 , fick lite ont på kvällen då alla mediciner börjar sluta värka , dagen efter var jag öm , men jobbade och det gick bra, trots att jag har rätt fysiskt jobb :)

Grattis till 7 ägg, det är ju jättebra !!!

• santa86
    Nektar skrev 2013-05-06 21:49:31 följande:
    Vag blödning nu ikväll...skumt att den kommer och kommer så tidigt. Förra stimulerade fet kom den ju inte alls förrän jag slutat med alla hormoner. Så less man blir. Ung, toppenembryon och hälsosam. vad kan vara fel? Får se hur blödningen fortsätter...

Vad tråkigt att de kom :(, men vi får tänka positivt.. De kan bara vara en lite blödning och inget mer.. Håller tummarna
    Hela85 skrev 2013-05-06 21:48:57 följande:
    Då var äggplocket fixat, gick faktiskt mkt bättre än jag trodde :) 12 äggblåsor plockades ut men blev "bara" 7 ägg så insättning blir troligtvis onsdag. Så himla skönt att få det gjort nu längtar jag efter att få bli ruvare :)

Har dock en himla smärta i magen som jag hoppas försvinner till imorgon. Många som haft ont efter ÄP?  

Vad kul Helena att de gick bra.. Du ska se att magont kommer gå över :)
  • Mirage

Nektar och Drömmer om ett barn: : Tack:)! Det känns ganska blandat, jag är nervös över hur det kommer att gå. Är så rädd för att det inte blir någon skillnad. Samtidigt känns det spännande. Planerat ÄP nästa vecka. Ska göra ultraljud på fredag så då kanske jag får veta mer, men jag skulle tro att jag får göra ytterligare ett ul på måndag.

• jennyz

Hela85: jag tycker 7 ägg lät kanonbra, det är inte alltid bättre med fler i antal, de ggr vi lyckats har jag haft ung 6-8 ägg, andra ggr när vi misslyckats upp till 22 ägg, men sämre kvalitet... Hoppas de myser för fullt nu!! Sist odlade de mina i tre dagar då alla utvecklats fint och är nu i v25!!!

• Hela85
    Petto 83 skrev 2013-05-06 21:54:22 följande:
    Så skönt att det gick bra. Men 7 ägg är inte så bara. Håller tummen för att dom delar sig fint fram till ET. Smärtan i magen kan sitta i några dagar typ 2-4 tror jag. Är nog lite från person till person också.
    Ne 7 ägg är jag jätteglad över. Blir spännade imorgon när det är dags för återföringen. Lite bättre med smärtan idag faktiskt så allt känns väldigt positivt!
    äralltupptaget skrev 2013-05-06 22:22:36 följande:
    Hela85 , fick lite ont på kvällen då alla mediciner börjar sluta värka , dagen efter var jag öm , men jobbade och det gick bra, trots att jag har rätt fysiskt jobb :)
    Grattis till 7 ägg, det är ju jättebra !!!

Hade också väldigt ont igår när vi kom hem när medicinen slutat verka men idag är det bättre och jag har ett väldigt stilla jobb så det går fint :) Tack! Hoppas nu att flera av dem vill dela sig som dem ska så vi får något till frysen :)
    jennyz skrev 2013-05-06 23:23:32 följande:
    Hela85: jag tycker 7 ägg lät kanonbra, det är inte alltid bättre med fler i antal, de ggr vi lyckats har jag haft ung 6-8 ägg, andra ggr när vi misslyckats upp till 22 ägg, men sämre kvalitet... Hoppas de myser för fullt nu!! Sist odlade de mina i tre dagar då alla utvecklats fint och är nu i v25!!!
    Tack, det ger mig hopp om att äntligen kanske vi kan få bli tre i familjen :) Känner mig väldigt glad och positiv just nu så hoppas känslan består ett tag :)

• Mustikka

Ni som har barn sen tidigare.
    Var det stor skillnad på försöken med första barnet och det andra? Alltså fick ni göra ungefär lika många försök båda gångerna?

Har redan börjat fundera på syskonförsök. Inte att vi ska göra det nu:P men det krävs ju planering lång tid innan. Funderar på våren eller hösten nästa år:)

• Petto 83

Ja, det är ju planering som gäller då man är i IVF-snurran. Med sonen lyckades vi på andra försöket med ET. Är nu gravid igen i v.14 och denna gång på första försöket med ET, dock ett misslyckat FET och ett avbrytet försök pga ÖS. Det roliga är också att om denna bebis kommer som tänkt kommer det skilja 1 år och 11 månader :) så man kanske har en viss tid som det funkar lite bättre haha

Vet av en familj med 3 IVF-barn och alla är födda i december och det har inte varit planerat så :)

Mustikka skrev 2013-05-07 16:48:22 följande:
    Ni som har barn sen tidigare.

Var det stor skillnad på försöken med första barnet och det andra? Alltså fick ni göra ungefär lika många försök båda gångerna?

Har redan börjat fundera på syskonförsök. Inte att vi ska göra det nu:P men det krävs ju planering lång tid innan. Funderar på våren eller hösten nästa år:)