• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Jag fick göra 3 ET med dottern och till detta plus tror jag att vi gjort ung 3 fet plus 3 ET... Ung samma tid att lyckas, vi började med syskonförsök när dottern var ett år, plussade strax efter hennes treårsdag...

• Nektar
    jennyz skrev 2013-05-07 18:24:18 följande:
    Jag fick göra 3 ET med dottern och till detta plus tror jag att vi gjort ung 3 fet plus 3 ET... Ung samma tid att lyckas, vi började med syskonförsök när dottern var ett år, plussade strax efter hennes treårsdag...

Vad menas, har du gjort nio försök totalt eller 6? Hur har förutsättningarna varit alla gånger, bra eller har något strulat?

Frågar för att här känns det kört

att lyckas då vi haft så bra förutsättningar och det ändå inte tar sig.(blöder lite men ska testa imorgon). Kan inte bestämma mig hur vi ska gå vidare riktigt, satsa på överdyrt 3-pack eller forytsätta påmed fet i höst. Vi har fortsatt osäker ekonomi :(
  • jenads

nu har vi haft en paus gällande ivf  så nu i höst kör vi vårat andra försök. det känns bra

• jennyz

Vi har gjort totalt sex fulla behandlingar, jag är lite osäker på antal fet om jag ska vara ärlig, det har blivit en del, har i princip alltid fått embryon till frysen som kunnat tinas upp, dock har de varit av sämre kvalitet vissa ggr... Men tre fulla försök till att få vår dotter och tre fulla behandlingar med färsk återföring för att bli gravid nu andra gången, så kring 150-180000kr har det nog gått åt, grymt mycket pengar!!! Jag har dock gjort bruttolöneavdrag så jag har inte skattat på summorna, lite tröst...(?)

• Mustikka

Tack för svaren!:) intressant att höra. Skulle vara underbart om vi hade samma tur nästa gång som vi hade denna.

Jag har faktiskt också tänkt på det där med att det kan bli samma månad:) för om vi försöker om ett år igen och det lyckas på första då kan det bli ett februari barn igen:)

Men man vet ju aldrig. Man blir ju inte direkt yngre och jag hade ju problem att få fram ägg sist, så får nog förbereda oss på att det kan bli fler försök än ett nästa gång.

• äralltupptaget

jag fick ju bara 1 till frysen , om inte det klarar upptiningen , får jag göra ett nytt " färskt " försök eller måste jag betala ?

• jennyz

Fet ingår om det klarar upptining, annars är det bara att betala tyvärr...
    Hur är det nu, är det fler än ett försök som landstinget bekostar även här i Norrland?

• Ws mamma
    jennyz skrev 2013-05-08 07:55:38 följande:
    Fet ingår om det klarar upptining, annars är det bara att betala tyvärr...
    Hur är det nu, är det fler än ett försök som landstinget bekostar även här i Norrland?

Det har tidigare - när vi gjorde vår landstingsfinansierade försök- varit ETT färsk coh ett frys men jag tror men beslutade att ändra det i höstas till två färk och två frys. Är dock inte säker.
  • Ws mamma
    Nektar skrev 2013-05-06 21:49:31 följande:
    Vag blödning nu ikväll...skumt att den kommer och kommer så tidigt. Förra stimulerade fet kom den ju inte alls förrän jag slutat med alla hormoner. Så less man blir. Ung, toppenembryon och hälsosam. vad kan vara fel? Får se hur blödningen fortsätter...

Usch så tråkigt. Å så stressande... Hoppas att det bara är sköra slemhinnor eller nåt så det går vägen för er !
  • Ws mamma

Ni andra som gjort många försök - hur har ni finansierat det ? Jag ruvcar ju nu men är som vanligt helt övertygad om att det går åt skogen så jag har redan mentalt börjar planera inför en ny behandling... Det är bara så stressande att det ska kosta så förbannat mycket pengar. Som att situationen att vara barnlös inte skulle vara nog...

Jag är på RD 4 nu med två blastocyster som såg bra ut så vi får väl hoppas. Känner inget annat än att det molar i/kring blygdbenet men det kan ju lika gärna vara biverkningar av vaggisarna. Blir bara så nedslagen över alla symtom som påminner om mens.