• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar

Törs av förklariga skäl inte tro på det än.Vore helt klart ett mirakel!

Kan man få sköra slemhinnor av något av alla preparat? Fortsätter man med trombylen även efter ett plus?

• Norris

Nektar: åh va roligt! Hoppas verkligen att det är ett plus :) jag fick svagt svagt plus på rd 5 på mitt fet :) trombylen ska man fortsätta med till v 37. Dock slutade jag med dom när jag började kräkas å sen har jag inte börjat än.

• Mustikka

Drömmer om ett barn: jag vill ha tre barn men min man vill ha två:) Vi är såklart superlyckliga över vår lilla tjej men eftersom vi båda har många syskon så vill vi att även hon ska få uppleva syskonkärlek:)

Hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu?

• Norris

Vi har också funderat på syskonförsök redan nu å då har första inte ens kommit än! Vi har dock 11 blastisar i frysen så vi har tänkt använda upp dom i första hand. Hade helst velat göra nytt fet direkt efter förlossningen men kroppen måste väl få vila också. Jag är nog världens mest otåliga människa :)

• Mustikka

Gud va skönt att ni har så många i frysen!:) vi fick inga:( är fortfarande lite sur på kliniken över det. Att de fortsatte odla vidare trotts att vi bara hade tre befruktade ägg.

Vi måste vänta minst ett år eftersom de inte rekommenderar att man blir gravid tidigare efter ett kejsarsnitt.

• Norris

Ja det känns skönt att ha så många. Å så e de lite roligt att om det blir syskon så kommer de från samma "skörd" :)

Men jag förstår inte varför de försöker odla vidare när man inte har så många ägg, är det inte bättre att frysa dom på en gång istället?

• äralltupptaget

Drömmer om ett barn - jo det gick bra. Mina äggstockar är fortfarande väldigt stora samt lite vätska i buken, men hon tyckte att det var så pass lite att vi inte gör något åt det. Fick ta blodprov , har ej fått svar på dom ännu

Skönt iaf att kolla upp så inget är helt galet :)

• Ws mamma
    Nektar skrev 2013-05-08 17:55:58 följande:
    Hmmm, har nyss testat och tycker mig se ett ""relativt" tydligt plus på CB-testet från kliniken (läs utifrån hur vi så gärna vill se ett streck)...men jag läste dock inte innan testet hur länge det skulle vara i urinen och höll ca 20 sek istället för 5. Gjorde därför ett till, på en sticka från från testlagret som saknade bruksanvisning och höll det 15-20 vilket också visade sig vara för länge (klantarsel!). Där syns ett ännu mindre streck om man veeerkligen vill se det. SÅ nu är frågan, har jag använt dålig/för färsk urin, har jag hållit för länge och kan jag vara gravid trots ringa blödning (á la mörkbruna flytningar/blodish). Använder ju fortfarande alla preparat, dvs FEmanest, Lutinus, Trombyl, Folacin. Åååh! Jag som skulle ut och vara fysisk, men nu blir det väl att avboka....

Det är nog en graviditet ska du se :) jag hade bruna flytningar i min förra graviditet och han blir då två år i juli så det kan gå bra ändå. :) Hoppas så för er skull !
  • Ws mamma
    Nektar skrev 2013-05-08 20:50:44 följande:
    Törs av förklariga skäl inte tro på det än.Vore helt klart ett mirakel! Kan man få sköra slemhinnor av något av alla preparat? Fortsätter man med trombylen även efter ett plus?

Tror tom att bruna flytningar är en biverkan på ngt progesteronpreparat. Googla ;) Trombylen ska man fortsätta med tom v 36. Man ska sluta fyra veckor innan beräknad förlossning så man inte riskerar att blöda mkt under själva förlossningen.
  • Hela85
    Norris skrev 2013-05-08 22:13:40 följande:
    Ja det känns skönt att ha så många. Å så e de lite roligt att om det blir syskon så kommer de från samma "skörd" :)

Men jag förstår inte varför de försöker odla vidare när man inte har så många ägg, är det inte bättre att frysa dom på en gång istället?

Jag håller med. Förstår inte varför dem ska odla vidare när vi bara hade 4 ägg. Hade gärna velat att dem frös dem direkt istället.