• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Jag vet inte hur de resonerar, man borde kunna fråga dem? Kanske är det så att de odlar vidare om de anser att de kanske inte har toppkvalitet men kan utvecklas och bli bättre? Annars är det ju tokigt! I vårt fall gjorde de också det och ingen klarade sig av fem st tror jag att det var, de var redan odlade tre dagar, men klarade inte en helg till... Tur att h*n som jag fick stannade kvar!!!
    Hoppas du fick guldembryot du också!!

Nektar: jag vågar mig också på ett grattis, kan inte tänka mig att det kan visa falskt plus på det sättet, man får inte kolla på testet mer än 10 min efter man tagit det dock... Nog är du gravid!!! Jag är också ett fan av digitala test, förut testade jag ofta med billiga test, både gravtest och ÄLtest men var osäker ibland så i slutet testade jag inte så ofta men digitalt, ingen chans att missförstå...

• Nektar

Tack alla för era hoppfulla ord, det värmer!
    Testade nu igen på morgonen och det syns streck idag också, efter rätt utförda test. Nu är bara frågan om strecken kommer att bli starkare...hua, vilken pers!!

Ws Mamma: Hur länge och från vilen rd hade du flytningar?     

Är det något av de andra preparaten (Lutinus och Femanest) som man slutar ta snart? jag har ju egentlig testdag rätt långt bort, förstår inte varför jag fick 3 veckor bort med blasto. Längre än båda gångerna tidigare. Testade nu för att ev kunna sluta med preparaten tidigare och fokusera på fysiska lagaktiviter i vår. Nu måste jag börja lura på någon bra ursäkt. Har ni någon pålager som håller i flera veckor?? 

Äralltupptaget: Hur känns det för dig? Du har ju tesdag snart :)   

• äralltupptaget

Detta med att dom odlar " sönder" äggen, jag kan känna samma som några av er skrev..
    När vi gjorde ÄP så fick dom ut 15 ägg. Så det blev " långtidsodling" , det var på en måndag vi gjorde äp, sedan så satte dom in ett på lördagen, och då var det totalt 6 st som klarat sig. Ett frös dom in på lördagen, dvs " samma skörd" som jag har i mig, sedan odlade dom vidare 4 st, och inget av dom klarade sig... så av 15 fick vi 2 med 5 dagars odling.. känns som att utdelningen var väldigt dålig.. men jag antar att dom vet vad dom gör, men jag blir också lite fundersam varför som " odlar sönder" dom.. ? Blir dom så jäkla mycket bättre om dom klarar sig 2 dagar extra länge från frysen?!   :( Jag blev iaf väldigt ledsen och besviken, hade tänkt att 1/3 del skulle klarar sig så att vi iaf skulle få 3-4 st till frysen.. men som sagt det blev 1 ....

Iaf, testdag på måndag och jag är superrädd. Känner inte ett piss så jag vet inte vad jag ska tro...
    Jag hoppas på det bästa med befarar det värsta.
    På något sätt tänker jag ofta att, hmm,, undra när vi ska göra FET-et ? Och så kommer jag på mig själv att jag inte ens testat om jag ÄR gravid eller inte... jävla spöken man har i skallen... :( .

• Mirage

Nektar: Åhhh vad spännande! Du ska se att det är ett plus, nu är det er tur!!!

Drömmer om ett barn: Tack, jag hoppas att du har rätt! Ska bli intressant imorgon att få mer info om hur det växer där inne =).

äralltupptaget: gudarsskymning vad spännande! Du måste ju ha värsta nedräkningen nu till testdagen =)!

• Petto 83

Lite tråkigt att dom så gärna långtidsodlar då det verkar vara så få som klarar sig till blasto. Vårt första ÄP blev 21 befruktade och vi fick tillbaka ett 2-dagars sen var det ingen som klarade sig till blasto, snacka om att tårarna spruta när vi fick veta det och sedan få ett - på TD. ÄP 2 blev 12 befruktade och då fick vi 3 2-dagars till frysen och en tillbaka som blev vår son. Och nu är jag gravid på en 3-dagars så för vår del verkar det ju funka trotts att det inte är blasto.

Håller tummar och tår för er Äralltupptaget att ni får ett fint + på måndag.

• jennyz

Ja vår dotter var tvådagarsodlat och pyret därinne nu tredagarsodlat, så det behövs absolut inte vara blastisar...

• Mustikka

Ja det är då himla konstigt det där. Blir ännu mer sur när jag läser hur många som inte fått till frysen eftersom de ska envisas med att långtidsodla.
    Vår lilla tjej blev ju till av en 2 dagars så skulle varit skönt att ha en chans till syskon från samma "skörd"

Tänkte fråga om det när vi var på vårt vul men lyckan tog över totalt och vi glömde bort.

• Hela85

Nu blir jag väldigt nervös att ingen av våra ska ha klarat långtidsodlingen. Antar jag får Veta på måndag. känner då inget ännu men det kanske jag inte bör heller då det bara är ruvardag 3 idag. Vill hoppas men de är så svårt ibland. Aldrig fått ett plus på Stickan men nån gång ska väl bli första gången? :)

• Nektar

Hela85: håller tummarna för frysts blastisar och plus på stickan!

Själv trodde jag nästan inte på att få se det och blev lycklig bara av att veta att det fäst! Nu är det vånda över om plusset ska stegra eller minska till på söndag morgon då nästa test blir av. Jag har fortf mörkbruna flygningar. Dock aldrig med röda inslag eller med klumpar annat än från lutinus. Håll tummarna!!

• äralltupptaget

snart är jag inne på mina sista dagar av Lutinus-en . Jag ser verkligen fram emot att slippa dessa vaginaltabletter då jag har fått groteska flytningar a la filmjölk, :(
    Men snart är det över, och snart är även måndagen här wii hooo.