• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Skönt att det såg bra ut nektar. Jag är rätt så smal så min mage har ändrat form rätt tidigt men bara mina närmaste har sätt att det varit en bebismage typ runt v.9-10 men för mig har det stått still mellan vissa veckor. Typ växt perioder :) Så spännande tid du framför dig... All lycka till er

• Snowgirl

Stargazers, Hoppas att ni får plats. Undrar hur de väljer ut vem som inte ska få göra FET om det är fullt Obestämd 

Familjelyckan, Vad tråkigt Jag vet inte hur det är med färskförsök och FET, men jag personligen har alltid tänkt att det är bäst att använda frysisarna först. Om någon av dessa tar sig har jag besparat kroppen jobbiga behandlingar, men jag förstår hur du tänker med att fylla frysen. Man har ju ändå betalt för tre fullstora IVF.  

• Snowgirl

Fast nu när jag läser på hemsidan står det att det inkluderar en återföring av fryst embryo. Fråga vad som gäller och ta beslutet utifrån det tycker jag.

• Stargazers
    Familjelyckan: Usch va tråkigt, förstår tyvärr hur det känns Rynkar på näsan

Nektar: Så härligt att allt så bra ut *lycka*

Snowgirl: Nä jag undrar också hur de rankar oss, och får vi inte göra FET till helgen så kommer jag definitivt att kräva ett svar på varför inte vi valdes. Morgonens gynundersökning visade en slemhinna på 10,7 mm så de kan då inte skylla på den i alla fall. 
  • Stargazers
    Nu ringde kliniken...de var nöjda med slemhinnan, men vi får inte veta förrän imorgon om det blir FET på lördag eller ej. När jag sa att det är jobbigt att vänta ännu en dag på klara besked från dem svarade sköterskan torrt att "det är såhär våra rutiner ser ut". Inte den mest empatiska människan med andra ord. 
  • Stargazers
    Jennyz: Du har gjort några försök va? Är det vanligt att det bara blir ett ynka försök per halvår? Om vi inte får göra vårt FET nu till helgen så blir det inget mer försök i år pga julstängningen. Känns ju helt värdelöst med ett försök per halvår, i sådana fall är det nog dags att ta sig en funderare och kanske söka sig söderut när det är dags att själva betala för försöken. 
  • Mars

Ibland tycker jag att man blir ganska dåligt bemött på kliniken. Särskilt någon kvinna som heter Åsa tror jag. Däremot är det en jättetrevligt och söt tjej som heter Kristina eller Katarina, henne blir man vänligt bemött. Synd att det är många som verkar ha slutat där, t ex Gadha hon var jättebra. Väldigt kunnig och trevlig. Hur har bi blivit bemötta?

• Stargazers

Mars: åh jag kan inte annat än hålla med! Åsa är den jag haft kontakt med i veckan och båda gångerna så har hon varit väldigt oförstående och kort. Kristina och Linda däremot, de är bättre på bemötandet, speciellt Kristina. Skönt att höra att de inte bara är mig som Åsa inte varit speciellt trevlig mot. Vid något lämpligt tillfälle ska hon få veta hur sårande hennes sätt är, vi som är inne i IVF är nog utsatta, vi klarar oss utan ett dåligt bemötande.

• supernova99

Jag tycker att jag har för det mesta haft väldigt bra bemötande på kliniken, men minns inte om jag pratat med Åsa, tycker absolut att ni ska säga vad ni tycker om det inte känns bra. Vi betalar för en tjänst och dom ska vara rädd om sina patienter. Dom vill nog helt säkert inte ha d