• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • äralltupptaget

för oss så blev det långtidsodling,  fick ut 15 ägg vid äggplock. Insättningen blev en lördag då även 1 frystes ner, dom andra odlades vidare.. och dog allihopa.. :( Kändes inte alls bra, som att dom "odlat sönder dom" men jag antar dom vet vad dom gör.. får man hoppas på iaf.. känns som att dom iaf kunde frysa 3-4 st och sedan odla vidare ..  så vi fick ett insatt och ett till frysen.

• Stargazers

Ja jag har aldrig hört någon som inte fått göra FET pga den orsaken, men man upphör aldrig att förvånas... Jag hoppas verkligen att de kommer klämma in oss ifall det nu skulle vara hög belastning på lördag, håller tummarna för att vi inte ska ha otur med det också! Har ju hört om de som fått flytta från lördag till fredag så jag frågade om sköterskan om det kunde vara ett alternativ ifall det skulle vara fullt på lördag, men det sa hon att det inte var. Men vi får väl se vad läkaren säger. 

Nektar: Håller tummarna för att allt ser OK ut imorgon!  

• jenads
    Nektar skrev 2013-11-25 14:26:02 följande:
    Familjelyckan: Beklagar det negativa testet. Håller dock tummarna fortfarande, det kan ha varit för tidigt! Jag har testat plus på dag 9 efter insättning av blastocyst. Har dock inte testat tidigare än så någon gång så vet inte om det skulle ha synts tidigare.

Stargazers: Hoppas hoppas ni får plats! Tycker också det inte borde spela så stor roll om de då satt tillbaka på dag 4 exempelvis om slemhinnan är bra...men det är väl bara att lita på dem som kan sin sak bäst. 

Imorgon har vi bokat ett privat ul eller vul. Det har ju strulat lite grann men småblödningar och flytningar och så. Blir galet oroligt imorgon. Går in i, magiska, vecka 13 på onsdag nämligen! Har nu helt slutat med Lutinus och Femanest, tar bara Folsyra, Gravidvitaminer och Trombyl...läskigt!

jag går in i v 16 på onsdag så jag är precis tre veckor före dig.
  • jennyz

Nektar: kommer tänka på dig imorgon, hoppas allt ser bra ut, vilket det säkert gör, och att ni får en fin bild med hem!!!

• Familjelyckan

Nu är det verkligen kört för min del, har börjat blöda lite grann och testade minus på ruvardag 10 på morgonen dessutom! F-n vad tungt det känns nu. Tur att vi har köpt 3-pack, så vi har två gånger kvar. Vet någon hur det fungerar? Får man göra färskförsök alla tre gånger och fylla frysen? Tänkte om vi inte lyckas på dessa tre försök, så har man FET att göra efteråt. Hittade den här på nätet: Home » Treatment for Infertility » In Vitro Fertilization What Happens After an Embryo Transfer? Once you complete your embryo transfer, you will have approximately 1½ weeks to wait before a pregnancy can be detected. The following tables outline an approximate timeline for what happens during a successful pregnancy after a 3-day transfer (3dt) and a 5-day transfer (5dt). 3-Day Transfer Days Past Transfer (DPT) Embryo Development One The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula Two The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst Three The blastocyst begins to hatch out of its shell Four The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus Five The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation Six Implantation continues Seven Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop Eight Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream Nine Fetal development continues and hCG continues to be secreted Ten Fetal development continues and hCG continues to be secreted Eleven Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy 5-Day Transfer Days Past Transfer (DPT) Embryo Development One The blastocyst begins to hatch out of its shell Two The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus Three The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation Four Implantation continues Five Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop Six Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream Seven Fetal development continues and hCG continues to be secreted Eight Fetal development continues and hCG continues to be secreted Nine Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

• Nektar

Det såg fortsatt bra ut på ul. Kan inte ta in det :) När började det synas på er som lyckats hittills? Familjelyckan: beklagar verkligen, vet hur det känns. Skönt med 3-pack. Mig veterligt ingår det minst 1 et i packet, får ni många ägg kan ni välja att göra extra många fet inom paketet. Dock får ni nog bara frysa in en gång grayis, därefter kostar det 5000 kr har jag för mig...

• jennyz

Superkul nektar, nu är den kritiska tiden över!!! För mig syntes det tidigt trots övervikt redaninnan, var uppblåst...när jag berättade för en kund kring v 16 så hade han misstänkt det, tyckte mina bröst var större... frispråkig kund...jag hadeinte tänkt på det själv...

• jenads
    Nektar skrev 2013-11-26 18:34:10 följande:
    Det såg fortsatt bra ut på ul. Kan inte ta in det :) När började det synas på er som lyckats hittills? Familjelyckan: beklagar verkligen, vet hur det känns. Skönt med 3-pack. Mig veterligt ingår det minst 1 et i packet, får ni många ägg kan ni välja att göra extra många fet inom paketet. Dock får ni nog bara frysa in en gång grayis, därefter kostar det 5000 kr har jag för mig...
    vad härligt för dig att det gick bra