• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers

Snowgirl: Tack för svar! Ja då kanske 6-dagars är vanligare än jag trodde. Blev bara nojig över om de sagt rätt till oss, att FET ska ske 6 dagar efter positivt ÄL-test. Jag fick positivt test idag och då borde FET bli på lördag, fast kan tycka att det är lite konstigt att insättning sker 5 dagar efter ÄL med en 6-dagars blastocyst. 6 dagar efter ÄL med ett 6-dagars ägg hade känts mer naturligt, men om det är så blir det ingen insättning eftersom den då skulle bli på söndag och då har ju kliniken stängt.

• Snowgirl

Stargazers, Jag funderade lite på hur exakt det måste vara på dagen för insättning av blasocyst. Livmoderslemhinnan borde ta emot den även om man är +/- någon dag tycker jag. Man vet ju aldrig exakt när ägget släpper efter positivt test. Det kan ju vara inom 24 timmar eller inom 48 timmar. Om man ska räkna exakt så måste man ju veta exakt när ägget släpper eftersom ägglossningen motsvarar äggplocket tänker jag.

• Stargazers

Nä precis, man har ju ett ganska stort spann på när exakt ägglossningen har skett, och om man tex testar positivt på morgonen så vet man ju inte om man kanske också hade fått positivt kvällen innan. Hur slemhinnan ser ut vid VUL borde ju vara den viktigast indikationen på när återföring lämpligast ska ske. Nåväl, jag får hålla tummarna att de sagt rätt och att det blir FET till veckan! Imorgon ska jag ringa dit och meddela labbet iaf.

• CuteBunny
    drömmer om ett barn skrev 2013-11-06 13:46:53 följande:
    8 års kamp har äntligen gett resultat.. i måndags föddes vårt efterlängtade barn. Det blev en flicka!  

Stort grattis. Så roligt :)
  • Stargazers

Pratade just med kliniken. FET blir på lördag OM vi får plats. Fattar inte att de kan göra så... På ons eller tors får vi veta hur det blir. 

• Stargazers
    Familjelyckan skrev 2013-11-25 12:27:48 följande:
    Vad spännande! Hoppas det blir på lördag! Jag håller tummarna att det kommer gå bra för er!
    Jo det känns jättekul om det blir av! Dock jobbigt att ännu inte veta om det blir av. Det känns surt att det inte spelar någon roll om slemhinnan är nog tjock, det kanske ändå inte blir av Rynkar på näsan
  • Nektar
    Familjelyckan: Beklagar det negativa testet. Håller dock tummarna fortfarande, det kan ha varit för tidigt! Jag har testat plus på dag 9 efter insättning av blastocyst. Har dock inte testat tidigare än så någon gång så vet inte om det skulle ha synts tidigare.

Stargazers: Hoppas hoppas ni får plats! Tycker också det inte borde spela så stor roll om de då satt tillbaka på dag 4 exempelvis om slemhinnan är bra...men det är väl bara att lita på dem som kan sin sak bäst. 

Imorgon har vi bokat ett privat ul eller vul. Det har ju strulat lite grann men småblödningar och flytningar och så. Blir galet oroligt imorgon. Går in i, magiska, vecka 13 på onsdag nämligen! Har nu helt slutat med Lutinus och Femanest, tar bara Folsyra, Gravidvitaminer och Trombyl...läskigt!