• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Jag har alltid fått bra bemötande av dem inkl Åsa, synd att ni inte känner att ni fått det!! Det enda jag har att klaga på är att de har för mycket att göra så de kunde ringa senare än avtalad tid, i princip alltid... :(

Jo jag har gjort många försök, totalt 6 ET och minst 8 FET, tappade räkningen(!) jag hann med många försök, för att bli gravid med första dottern behövdes tre ET och ett FET, detta tog ett år och två månader.. Syskonförsöken har dragit ut på tiden, men under de dryga två år som vi kämpade hann jag trots allt med många försök, och vi tog en paus under den tiden också totalt ung sex mån inkl tidenjag tog mediciner för att sänka tshvärdet...

• Stargazers
    Jag är lyrisk nu, vi har fått en tid för FET på lördag! Skrattande Jag har suttit på nålar idag tills telefonsamtalet kom (och denna gång var det trevliga Kristina som ringde), men nu kanske jag äntligen kan koncentrera mig på jobbet? Vi har ju bara ett ägg i frysen så det är ju inte ens säkert att det blir någon återföring, men det känns himla bra att vi iaf får chansen.
  • Micro

Stargazers: När får ni veta om upptiningen gått bra? Måste ju vara jättejobbigt med all osäkerhet.

• Stargazers

Upptiningen sker samma dag som återförandet så det får vi i sådana fall veta just innan. Japp, det är ju jobbigt med all osäkerhet men klarar den inte upptiningen så får vi ett nytt färskförsök så hoppet är ju inte ute ifall det inte blir av imorgon. Men visst vill jag allra helst bli en ruvare redan nu!

• trex2013
    Stargazers skrev 2013-11-28 11:25:47 följande:
    Jag är lyrisk nu, vi har fått en tid för FET på lördag! Skrattande Jag har suttit på nålar idag tills telefonsamtalet kom (och denna gång var det trevliga Kristina som ringde), men nu kanske jag äntligen kan koncentrera mig på jobbet? Vi har ju bara ett ägg i frysen så det är ju inte ens säkert att det blir någon återföring, men det känns himla bra att vi iaf får chansen.
    lycka till nu" :)