• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • supernova99

Har ett missat samtal från skyddat nummer.. Fan tänk om det gått åt skogen. Dom borde väl ringa igen i såfall. Vi ska vara där om 2 timmar

• Snowgirl

Supernova, Förstår att du blir nervös. Hoppas att det var ett annat skyddat nummer eller att de vill odla en dag till. Håller mina tummar.

• moderlig
    supernova99 skrev 2013-12-05 11:58:33 följande:
    Har ett missat samtal från skyddat nummer.. Fan tänk om det gått åt skogen. Dom borde väl ringa igen i såfall. Vi ska vara där om 2 timmar

Lycka till!!
  • moderlig
    trex2013 skrev 2013-12-05 09:12:10 följande:
    Inga proppar efter första gången. Äggplocket kändes mindre andra gången men då bad jag också om större dos morfin. Efter ca 2-3 tim när morfinet börjar släppa, fy f-n vad dåligt jag brukar må! Sist fick killen tvärnita på E4 så jag fick hänga ut ur bilen..  nu ler man åt det men det var inte kul då.
    På tredje dagen efteråt så brukar det kännas mkt mindre ömt/ont på mig.

Okej. Jaha då ska jag också be om en stor dos! Och se till att inte sitta i en bil efter. Har du/ni varit sjukskriven ¨dagarna efter äggplock? Sängliggandes?
  • moderlig
    Snowgirl skrev 2013-12-04 21:43:51 följande:
    Moderlig, Jag blev inte gravid då, men blev spontant gravid månaden efter. Tyvärr förlorade vi bebisen när jag var i v 23 pga en nedärvd kromosomavvikelse hos mig. Sen blev jag spontant gravid igen efter bara tre månader och nu har vi en flicka på lite drygt tre år. Det är pga detta som det har tagit tid att bli redo för syskonförsök och nu är det bråttom med embryona (2 st) som kastas sista mars. Vi fick diagnosen oförklarligt barnlösa efter utredningen och det verkade som att IVF-behandlingen satte igång något hos mig.

Oj 23 veckor...va tufft :/ Okej hoppas ni får tid och att det tar sig !!
    Vad märkligt att IVF " satte igång" något hos dig och som oxå fler berättar här... Slås också av att det är så underligt att de som längtar/har svårt att få barn ofta verkar få flera missfall ockå..som det inte skulle vara nog jobbigt..
    Okej, det håller i sig i tre dar..tänkte väl :) Va du sjuksriven de dagarna eller?
  • Snowgirl

Moderlig, Tack! Hoppas det går bra för dig också. Enda fördelen med att jag var arbetslös just då var att jag slapp hittA på ursäkter för jobbet men hade jag jobbat hade jag nog sjukskrivit mig. Man bör ta det lite lugnt efter äggplocket. Dessutom hade jag för ont för att orka koncentrera mig på ett arbete.

• Mars

Moderligt det kommer går bra ska du se. Det jag tycker är det jobbigaste är allt smugglandet för vi har inte berättat för någon om att vi är inne i IVF svängen. Känns som att omgivningen inte riktigt förstår. Alla sprutor m.m är inte jobbigt att ta, då man är fast besluten att man vill ha barn. Visst det är inte det roligaste men inte det jobbigaste tycket jag. Äggplocket gör lite ont, men man får morfin och tabletter och det tar väl hand om en. Ett tips är att ha med spypåsar. Det allra alra jobbigast är ändå ruvartiden. Att gå och vara ovisst, det tär på en. Lycka till och jag håller tummarna att er behandling kommer gå bra!!

• moderlig

Åhh tack snälla ni! Gulliga ni är... Tur det finns förebilder att fråga:) känner mig mkt lugnare nu.

Har sagt till min chef då jag frågade om bruttolöneavdrag. Så kommer nog sjukskriva mig där kring det STORA plocket! Vill inte heller berätta för så många..dels för att det blir så jobbigt om det inte blir nåt..

Och lycka till till er alla också! Kanske ses vi IRL någon gång med våra småttingar:)..man vet aldrig!

• supernova99

Fick tillbaka 2 stycken, tyvärr va det fragmenteringar grad 2 så jag har inte så stora förhoppningar om att det ska lyckas.. Fasiken att det ska vara så svårt! Någon som blivit gravid med fragment på embryon? Jag känner mig så nere nu och behöver lite solskenshistorier.. Med sonen va det tydligen grad1 på fragmenteting. Sämre nu alltså. !