• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83
    supernova99 skrev 2013-12-03 16:48:48 följande:

Stargazers: japp! Fick 6 ägg. Hoppas verkligen dom blir nått bra!

Så spännande. Håller tummarna för er
  • CuteBunny
    supernova99 skrev 2013-12-03 16:48:48 följande:
    Stargazers: japp! Fick 6 ägg. Hoppas verkligen dom blir nått bra!

Jag håller tummarna för att det ska gå bra. Vilket försök är du på nu?
  • CuteBunny
    moderlig skrev 2013-12-03 14:27:19 följande:
    Hej alla! Är ny på området. ska snart börja spruta (långa protokollet) och är nervös för alla biverkningar. Är det så hemskt som man hört? Ni som gjort långa protokollet- har ni också fått göra det pga att det är lättare att planera/styra då? Känns hemskt och bli nedreglerad" men det kanske inte är så farligt...?! Håller med om att Kristina är supertrevlig och att Åsa e lite mindre trevlig..men då jag pratade med Åsa å förklarade att jag är nervös och hade mkt frågor så lät hon som lite trevligare sen..

Oj.. nu blev det lite tokigt med texten ! hoppas på svar..

Jag gjorde det korta protokollet så det kanske inte går att jämföra men jag tyckte inte alls att sprutorna hade jobbiga biverkningar. Däremot var äggplocket inte så kul.
  • Micro

Moderlig: tack, då vet man vad man har att förhålla sig till om det inte räcker m gratisförsöken.

• trex2013
    moderlig skrev 2013-12-03 14:27:19 följande:
    Hej alla! Är ny på området. ska snart börja spruta (långa protokollet) och är nervös för alla biverkningar. Är det så hemskt som man hört? Ni som gjort långa protokollet- har ni också fått göra det pga att det är lättare att planera/styra då? Känns hemskt och bli nedreglerad" men det kanske inte är så farligt...?! Håller med om att Kristina är supertrevlig och att Åsa e lite mindre trevlig..men då jag pratade med Åsa å förklarade att jag är nervös och hade mkt frågor så lät hon som lite trevligare sen..

Oj.. nu blev det lite tokigt med texten ! hoppas på svar..
    Hej moderlig, jag har kört långa protokollet två ggr nu. Första gången upplevde jag av nedregleringen (synarela) att jag fick värmesvallningar på tidig morgon och ibland på dagen.
    Nu andra gången så hade jag värmesvallningar, tappade en hel del hår samt att jag blev myket torrare på huden. Men inget att oroa sig för tiden går snabbt. :)

Biverkningar av sprutorna puregon och menopur kände jag inte av under tiden men nu efter senaste gången så fick jag tyvärr blodproppar i ena benet. Om det var av just Menopur vet jag inte eftersom jag är blodproppsbenägen.

• moderlig
    CuteBunny skrev 2013-12-04 07:19:32 följande:

Jag gjorde det korta protokollet så det kanske inte går att jämföra men jag tyckte inte alls att sprutorna hade jobbiga biverkningar. Däremot var äggplocket inte så kul.
    okej.. Gjorde det mkt ont? Gjorde det ont långt efter eller?
  • moderlig
    trex2013 skrev 2013-12-04 11:49:28 följande:
    Hej moderlig, jag har kört långa protokollet två ggr nu. Första gången upplevde jag av nedregleringen (synarela) att jag fick värmesvallningar på tidig morgon och ibland på dagen.
    Nu andra gången så hade jag värmesvallningar, tappade en hel del hår samt att jag blev myket torrare på huden. Men inget att oroa sig för tiden går snabbt. :)

Biverkningar av sprutorna puregon och menopur kände jag inte av under tiden men nu efter senaste gången så fick jag tyvärr blodproppar i ena benet. Om det var av just Menopur vet jag inte eftersom jag är blodproppsbenägen.

Okej känns ju lite lugnare att höra, de verka ju som rätt lindriga biverkningar(de av sprutet). tackar som delar! men det blev inga proppar 1a ggn då? tycker du oxå att äggplock va värre?
  • moderlig
    Micro skrev 2013-12-04 09:49:23 följande:
    Moderlig: tack, då vet man vad man har att förhålla sig till om det inte räcker m gratisförsöken.
    ingen orsak:) hoppas du slipper betala!!
  • Snowgirl

Moderlig, jag körde långa protokollet, men det är nästan fem år sedan nu. Hur som helst tyckte jag att allt var mycket enklare än vad jag hade föreställt mig. Jag blev lagom hög på morfinet så äggplocket kändes nästan inte alls. Däremot hade jag ganska ont tre dagar efter, men jag blev plockad på 18 ägg så det var kanske inte så konstigt. Jag hade knappt några biverkningar av spray och sprutor. Lite växlingar i humöret, men det har jag ju i en vanlig menscykel också.