• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jenads

Kristina på kliniken i Umeå här helt fantastisk lugn mjuk förstående sätt. Åsa har jag inte haft med att göra så där kan jag inte uttala mig.

• Familjelyckan

Håller med Kristina är den sköterska som är förstående och ödmjuk, medan Åsa gruvar man sig för. Har TD imorgon, men testade imorse och såklart var det minus (inget annat väntat, när jag har mens nu) Nya tag nästa år, för jag tror att jag inte hinner en ny omgång innan stängningen. Ska ringa klinken imorgon och höra vad de säger. Vill önska stort lycka till er alla och hoppas ni får en härlig jul!

• Stargazers

Tack än en gång för alla lyckönskningar!

Familjelyckan: Åh nej vad tråkigt :( Men skönt att ni köpt 3-pack, hoppas dock såklart att ni inte behöver använda upp alla tre! Blev det några ägg i frysen för er från det här försöket?

• moderlig

Hej alla! Är ny på området. ska snart börja spruta (långa protokollet) och är nervös för alla biverkningar. Är det så hemskt som man hört? Ni som gjort långa protokollet- har ni också fått göra det pga att det är lättare att planera/styra då? Känns hemskt och bli nedreglerad" men det kanske inte är så farligt...?! Håller med om att Kristina är supertrevlig och att Åsa e lite mindre trevlig..men då jag pratade med Åsa å förklarade att jag är nervös och hade mkt frågor så lät hon som lite trevligare sen..

Oj.. nu blev det lite tokigt med texten ! hoppas på svar..

• Stargazers
    supernova99 skrev 2013-12-03 14:19:17 följande:
    Stargazers: jag blir det mest troligtvis på torsdag!
    Åh vad trevligt! Har du gjort ÄP idag?