• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers
    Mella79 skrev 2015-08-23 22:32:30 följande:

Hej allihoppa !

Jag är heeelt knäckt ! Har genomgått två försök och båda gångerna har de sagt att äggen inte har varit tillräckliga bra så jag fick inte de tillbaka ???? ! Har kört långt protokoll med final F är det skillnad mot menopur?

Precis som Pommac säger så reagerar alla olika på olika mediciner. Vad säger Umeå nu då, ska du få prova Menopur nästa gång?
  • Stargazers

Åh jag råkade trycka på skicka-knappen för fort! Tråkigt i alla fall att du gjort två plock och inte fått tillbaka något ägg... Hoppas verkligen på bättre tur nästa gång!!

• Northstrom

Nu har vi gjort återförandet. Och det blev en liten överraskning...
    Resultat från äggplocket hade de delat upp i två högar. I den ena högen fick simmarna sköta sig själv. I den andra högen fick simmarna hjälp hela vägen in. Överraskningsmomentet var att labpersonalen föreslog att vi sätter in två embryon - det bästa från vardera hög. Vår läkare hade inte hunnit prata med oss om det, så det blev ett snabbt beslut just innan återföringen. Så nu dunar helt plötsligt två embryon i mig. Med missfall nära i minnet (pessimistiskt, jag vet), så anstränger jag mig till det yttersta att inte dra upp förväntan till högsta läget. Men det är sååå svårt..... 

• Pommac1
    Northstrom skrev 2015-08-25 12:43:05 följande:

Nu har vi gjort återförandet. Och det blev en liten överraskning...

Resultat från äggplocket hade de delat upp i två högar. I den ena högen fick simmarna sköta sig själv. I den andra högen fick simmarna hjälp hela vägen in. Överraskningsmomentet var att labpersonalen föreslog att vi sätter in två embryon - det bästa från vardera hög. Vår läkare hade inte hunnit prata med oss om det, så det blev ett snabbt beslut just innan återföringen. Så nu dunar helt plötsligt två embryon i mig. Med missfall nära i minnet (pessimistiskt, jag vet), så anstränger jag mig till det yttersta att inte dra upp förväntan till högsta läget. Men det är sååå svårt..... 

Härligt! Vi skulle också få tillbaka två sist. Dock blev det ju inget då inget befruktades. Vi får se hur det blir denna gång. Min mens är min intåg nu. Jag gissar att jag börjar med sprutorna på torsdag.
  • Northstrom
    Pommac1 skrev 2015-08-25 18:36:28 följande:

Härligt! Vi skulle också få tillbaka två sist. Dock blev det ju inget då inget befruktades. Vi får se hur det blir denna gång. Min mens är min intåg nu. Jag gissar att jag börjar med sprutorna på torsdag.

Åh vad spännande och skönt att du förhoppningsvis får börja med sprutor snart. Då är du liksom igång!
  • Pommac1
    Northstrom skrev 2015-08-25 20:55:49 följande:

Åh vad spännande och skönt att du förhoppningsvis får börja med sprutor snart. Då är du liksom igång!

Hej! Hur känns det idag? Usch vad nervöst att ruva. Det tycker jag i allafall att det var. Men det är ju kul också att det äntligen är nåt som är på gång. Skönt att ni lyckades så bra! Jag vill också lyckas bra denna gång! Jag har sprutstart idag. Blodprov och VUL på tisdag och VUL på fredag nästa vecka.
  • Bolih84

Bara spraydag 4 här och det känns som en evighet till sprutor och plock och allt det där...!

• Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-08-27 15:04:20 följande:

Bara spraydag 4 här och det känns som en evighet till sprutor och plock och allt det där...!

Å jag förstår hur det känns! Jobbigt att hålla på med sprayen i flera veckor och passa tider! Jag ställde alltid på alarm på telefonen. Kl 6. 14 och 22 hade jag. Phu! Kändes som att man aldrig fick sova ut. Men så skönt när man äntligen får ta sista sprutan och bara vila! :) om 30 min är det dags för min Gonal-f. Jag gruvar mig dock för Orgalutalsprutan som blir på måndag! Den är ju vidrig. Så kass nål på den!
  • Stargazers

Pommac: härligt att ha kommit igång med sprutorna! Men jag håller med Orgalutranen är inge skoj, blev alltid öm och röd där den gått in.

Idag, på ruvardag 8, fick vi ett svagt positivt test. Så underbart! Fast samtidigt är det ju så himla tidigt ännu så man vet ju aldrig. Men hoppas kan man ju alltid göra :)