• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Jag gick på widings akupunktur i Umeå, det är såklart viktigt att de har kunskapen om just den akupunktur som är bra i detta fall, synd att det inte finns överallt.. Jag tänkte så att det fick min kropp mer lugn, kände dock vilken fart blodet fick när hon satt i nålarna, men somnade oftast väldigt snabbt, jag som annars var rätt stressad, mycket jobb samt stressen att aldrig lyckas bli gravid...

• Pommac1

Gud jag är så sjukt nervös! Är inte nervös över själva plocket utan är nervös över att inte få några ägg befruktade! Hur ska jag kunna sova? Jag vill bara att det ska bli fredag och att allt är över. Jag är så sjukt nervös över att det inte ska bli något och att jag ska måsta börja om med en ny behandling igen. Orkar man det? Vad är felet? Många tankar snurrar. Jag tänker även att det kan ju gå vägen men då fort de tankarna kommer vill jag bara skjuta undan dem. "Det blir ju aldrig som man tänkt sig". I morgon är det äggplock och det finns väl inget mer än att hoppas att de flesta äggen hunnit mogna (fast jag har svårt att tänka det),

• Mama5

Jag håller alla tummar å tår för dig Pommac1

Så är man starkare än man tror när det gäller..

Stor kram !!

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-08 23:29:25 följande:

Jag håller alla tummar å tår för dig Pommac1

Så är man starkare än man tror när det gäller..

Stor kram !!

Tack! Drömde att vi fick tillaka ett ägg. Fredag 17:45. Väldigt sent. Hoppas det var en sanndröm.

Kram! :)
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-09-09 08:53:34 följande:

Lycka till idag Pommac!

Tack! Det gick jättebra idag. Vi fick ut 12 ägg. Tidigare har vi fått 8, 9 och 5. Så det var flest idag. Nu hoppas jag/vi bara att det inte var förgäves. De ska ringa i morgon. Hur ska jag kunna sova nu?!
  • Bolih84
    Pommac1 skrev 2015-09-09 12:20:23 följande:
    Tack! Det gick jättebra idag. Vi fick ut 12 ägg. Tidigare har vi fått 8, 9 och 5. Så det var flest idag. Nu hoppas jag/vi bara att det inte var förgäves. De ska ringa i morgon. Hur ska jag kunna sova nu?!
    Åh härligt! :) hoppas på bra resultat nu! :) :)

Själv lämnade jag blodprov idag och väntar svar imorgon när sprutstart blir. Torsdag eller fredag.... Lördag ska jag på bröllop, ska va tärna... Mycket nu! :P
  • Pommac1

Bolih84- allt på samma gång! Jag köpte hus samma dag som jag började med sprutorna denna gång. Hoppas det är ett positivt tecken när flera saker händer samtidigt.

• Pommac1

Mama5- tack! Ja, det var skönt att det blev så många men samtidigt behöver ju inte mängden spela någon roll heller (fast det känns som att de borde vara större changs ju fler ägg) men det gäller ju att de är fina också. Nu ligger jag nervöst i min säng och hoppas att de ska ringa snart så jag slipper gå runt och undra. Ena gången ringde de tidigt på morgonen och andra gången runt ettiden (båda gångerna med dåligt besked). Jag somnade av ren utmattning från operationen så jag lyckades sova.