• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-08-28 17:42:41 följande:

Pommac: härligt att ha kommit igång med sprutorna! Men jag håller med Orgalutranen är inge skoj, blev alltid öm och röd där den gått in.

Idag, på ruvardag 8, fick vi ett svagt positivt test. Så underbart! Fast samtidigt är det ju så himla tidigt ännu så man vet ju aldrig. Men hoppas kan man ju alltid göra :)

Åhå! Jag väntar med att säga grattis men det verkar ju lovande! :) ja, äntligen! Så skönt att dra igång.
  • Bolih84
    Stargazers skrev 2015-08-28 17:42:41 följande:

Pommac: härligt att ha kommit igång med sprutorna! Men jag håller med Orgalutranen är inge skoj, blev alltid öm och röd där den gått in.

Idag, på ruvardag 8, fick vi ett svagt positivt test. Så underbart! Fast samtidigt är det ju så himla tidigt ännu så man vet ju aldrig. Men hoppas kan man ju alltid göra :)

Vad kul! Håller tummarna! :) :)

Pommac: Ne eller hur :D
    jag tar 7:00, 15:00 och 23. Alltid ha mobilen med och alarm ställt!
  • Northstrom
    Pommac1 skrev 2015-08-27 06:59:51 följande:
    Hej! Hur känns det idag? Usch vad nervöst att ruva. Det tycker jag i allafall att det var. Men det är ju kul också att det äntligen är nåt som är på gång. Skönt att ni lyckades så bra! Jag vill också lyckas bra denna gång! Jag har sprutstart idag. Blodprov och VUL på tisdag och VUL på fredag nästa vecka.

Tack, idag - och hittills borde jag nog skriva - känns det bra. Ja, verkligen kul att vara på gång. Men det är nervigt nu. Förra mf kom i v 6-7, men upptäcktes först i v10. Och gången före det blev det mf i v10. Har nerverna på helspänn.
     Hoppas att sprutorna går bra för dig.

Stargazers: vad roligt med ett positivt test. Jag fortsätter att hålla tummarna. Vi borde för övrigt vara ganska nära i tid? Vår dag1 är den 22 augusti.

• Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-08-30 15:00:08 följande:

Vad kul! Håller tummarna! :) :)

Pommac: Ne eller hur :D

jag tar 7:00, 15:00 och 23. Alltid ha mobilen med och alarm ställt!

Kämpa på och hoppas att det är värt allt besvär! Jag har svårt att hålla mig vaken till 23 så jag körde tidigare. När är det dags för blodprov? Här har jag blodprov och VUL på tisdag och VUL på fredag och förhoppningsvis äggplock v.37. Jag längtar men ändå inte! Är så himla nervös över att äggen inte ska bli befruktade! Usch vad hemskt det är att få det där telefonsamtalet!
  • Pommac1
    Northstrom skrev 2015-08-30 20:17:35 följande:

Tack, idag - och hittills borde jag nog skriva - känns det bra. Ja, verkligen kul att vara på gång. Men det är nervigt nu. Förra mf kom i v 6-7, men upptäcktes först i v10. Och gången före det blev det mf i v10. Har nerverna på helspänn. Hoppas att sprutorna går bra för dig.

Stargazers: vad roligt med ett positivt test. Jag fortsätter att hålla tummarna. Vi borde för övrigt vara ganska nära i tid? Vår dag1 är den 22 augusti.

Känner du nåt? När jag ruvade tyckte jag att det drog och bubblade väldigt mycket. Han lite ont ibland också (som värk) dock blev det ju inget i mitt fall. Å jag antar att det känns olika för alla.
  • Stargazers
    Northstrom skrev 2015-08-30 20:17:35 följande:

Tack, idag - och hittills borde jag nog skriva - känns det bra. Ja, verkligen kul att vara på gång. Men det är nervigt nu. Förra mf kom i v 6-7, men upptäcktes först i v10. Och gången före det blev det mf i v10. Har nerverna på helspänn.
     Hoppas att sprutorna går bra för dig.

Jo vi är nära i tid, vi gjorde äggplock 17/8 och återföring 20/8. Hoppas att ni också får ett plus och att det går hela vägen den här gången!
  • Pommac1

ikväll börjar den jobbiga sprutan Orgalutal. Blir rakt nervös när jag tänker på den. Speciellt när det står att man ska dra ut kloven lite för att se att den inte hamnat i ett blodkärl! Jag tänker bara att tänk om det skulle bli så? Vad händer då? Dör man? Hur stor är risken att det finns blodkärl i magen? Har ju massor med fett där så det borde väl vara lugnt? Jag tycker det här är lite läskigt. Hade hellre sprayat just nu även om det är tuffare och längre behandling.

• StillAlive

Hur lång var väntetiden i Umeå när ni satte igång?
    Väntar på att få sätta igång hos rmc Linköping... Bara donator som fattas.

• Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-08-31 06:50:04 följande:

ikväll börjar den jobbiga sprutan Orgalutal. Blir rakt nervös när jag tänker på den. Speciellt när det står att man ska dra ut kloven lite för att se att den inte hamnat i ett blodkärl! Jag tänker bara att tänk om det skulle bli så? Vad händer då? Dör man? Hur stor är risken att det finns blodkärl i magen? Har ju massor med fett där så det borde väl vara lugnt? Jag tycker det här är lite läskigt. Hade hellre sprayat just nu även om det är tuffare och längre behandling.

Av de två omgångar jag gjort har det aldrig hänt att sprutan hamnat i något blodkärl, så risken är nog rätt liten. Men om det skulle ske ska man dra ut sprutan, kassera den och ta en ny. Tänk dig att för varje spruta är du en dag närmare ett slut på sprutorna, det kommer gå bra!
  • Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-08-31 06:50:04 följande:

Av de två omgångar jag gjort har det aldrig hänt att sprutan hamnat i något blodkärl, så risken är nog rätt liten. Men om det skulle ske ska man dra ut sprutan, kassera den och ta en ny. Tänk dig att för varje spruta är du en dag närmare ett slut på sprutorna, det kommer gå bra!