• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-08-31 08:43:14 följande:

Av de två omgångar jag gjort har det aldrig hänt att sprutan hamnat i något blodkärl, så risken är nog rätt liten. Men om det skulle ske ska man dra ut sprutan, kassera den och ta en ny. Tänk dig att för varje spruta är du en dag närmare ett slut på sprutorna, det kommer gå bra!

Ja det lir nog bra. Jag lyckades aldrig förra gången heller. Jag tänker att det kanske är om man tar sprutan i låret. Där kanske det är mer blodkärl.
  • Bolih84

Pommac: jag vet inte när blodprov blir, jag ska meddela när mensen dyker ut vilket borde bli i mitten av nästa vecka. Sen blir det väl blodprov och VUL? Minns knappt sen förra gången, 4 år sedan.....
    Preliminärt Ä-plock v.39, så inte så lång efter er då :)

• Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-08-31 19:14:19 följande:

Pommac: jag vet inte när blodprov blir, jag ska meddela när mensen dyker ut vilket borde bli i mitten av nästa vecka. Sen blir det väl blodprov och VUL? Minns knappt sen förra gången, 4 år sedan.....

Preliminärt Ä-plock v.39, så inte så lång efter er då :)

Hoppas den dyker upp när den ska nu då. För mig tog det 1 vecka med sprayen sedan kom mensen (blödningen) precis som i min vanliga cykel. Nu sitter jag i soffan med den här hemska Orgalutransprutan. Snart dags. Nervös över VUL i morgon också. Blir glad om de är runt 10-14 mm.
  • Northstrom

Pommac1: Jo, jag känner ganska mycket spänningar i brösten. Ibland lite ont i magen. Men annars ganska lugnt.
    Stargazers: Vad kul att vi är synkade. Tummar hålls!

Fick dock dåligt besked igår med snigelpost. Ingen av embryona klarade nerfrysning. Blev lätt deprimerad av insikten som följde av informationen. Nu finns två frön i mig - men orkar inte de, så är vi tillbaka på ruta minus femtioelva igen Och de två kommande veckorna har för mig varit veckor då mf förmodligen hänt. Nu borde jag nog bara ligga still hemma och uggla. Inte säkert att ens det hjälper när embryona är svagare än svagas tydligen....

• Pommac1
    Northstrom skrev 2015-09-01 11:22:29 följande:

Pommac1: Jo, jag känner ganska mycket spänningar i brösten. Ibland lite ont i magen. Men annars ganska lugnt.

Stargazers: Vad kul att vi är synkade. Tummar hålls!

Fick dock dåligt besked igår med snigelpost. Ingen av embryona klarade nerfrysning. Blev lätt deprimerad av insikten som följde av informationen. Nu finns två frön i mig - men orkar inte de, så är vi tillbaka på ruta minus femtioelva igen Och de två kommande veckorna har för mig varit veckor då mf förmodligen hänt. Nu borde jag nog bara ligga still hemma och uggla. Inte säkert att ens det hjälper när embryona är svagare än svagas tydligen....

Usch vad tråkigt. Vet ju själv hur det kändes när mina inte heller klarade sig vidare till nedfrysning. Men då var jag bara på försök ett. Sedan dess har jag jubibte fått något. Idag var jag på VUL och det hittades 13 äggblåsor! Helt fantastiskt! Går hoppas det är ägg i alla. Dock var hälften kring 6 mm och andra hälften kring 11 - 16 mm. På fredag ska jag tillbaka och kolla. Jag tidigare fått ut 8 ägg, 9 ägg och 5 ägg. Hoppas på en bra skörd denna gång. Och kvalitet. Men jag tänker ändå att inget kanske blir befruktat! Å vad gör vi då??? Vad är fel? Hoppas verkligen att dina ägg vill stanna kvar nu! Är det bra att vila?
  • Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-09-01 16:52:45 följande:
    Usch vad tråkigt. Vet ju själv hur det kändes när mina inte heller klarade sig vidare till nedfrysning. Men då var jag bara på försök ett. Sedan dess har jag jubibte fått något. Idag var jag på VUL och det hittades 13 äggblåsor! Helt fantastiskt! Går hoppas det är ägg i alla. Dock var hälften kring 6 mm och andra hälften kring 11 - 16 mm. På fredag ska jag tillbaka och kolla. Jag tidigare fått ut 8 ägg, 9 ägg och 5 ägg. Hoppas på en bra skörd denna gång. Och kvalitet. Men jag tänker ändå att inget kanske blir befruktat! Å vad gör vi då??? Vad är fel? Hoppas verkligen att dina ägg vill stanna kvar nu! Är det bra att vila?
    Härligt med många blåsor! Nästa VUL imorgon då? Spännande att se vad som hänt tills dess :)
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-09-03 09:44:42 följande:

Härligt med många blåsor! Nästa VUL imorgon då? Spännande att se vad som hänt tills dess :)

Ja det blir spännande. De blåsor som var 6 mm borde vara kring 12 i morgon. Så nu får vi se om det blir plock på måndag eller onsdag. De andra äggblåsorna var ju större också så frågan är hur länge man kan vänta.
  • Mama5

Väntar å väntar att de ska ringa och berätta om befruktning har skett....

Gjorde äggplock i går och fick 8 ägg...

• Mama5

Åååå spännande, de ringde just.. 3ägg av de 8 de plockade ser jättefina ut och blev befruktade, fick även tid för insättning i morgon freda kl 13:00.. Oj.. Jisses..

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-03 14:18:33 följande:

Åååå spännande, de ringde just.. 3ägg av de 8 de plockade ser jättefina ut och blev befruktade, fick även tid för insättning i morgon freda kl 13:00.. Oj.. Jisses..

Härligt! Jag ska också be att de ringer denna gång. Annars har de bara ringt om det inte blivit någon befruktning och det samtalet vill man ju helst inte ta!