• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1

Äntligen har de ringt! Jag har gått runt hela morgonen och spelat upp ett samtal i mitt huvud som låter ungefär så här: tyvärr så blev inget ägg befruktat. När jag stod och borstade tänderna alldeles nyss så ringe dem. Jag sprang till toaletten och spottade och svarade sedan snabbt. Hon som ringde började fråga hur jag mådde osv... (Jag tänkte skit samma! Skynda dig och berätta hur det gått!) sedan berättade hon lugnt och stilla att 7 av äggen hade blivit befruktade och att de såg jättefina ut! 3 var omogna och 2 blev inte befruktade. Det bara sprutar glädjetårar hos mig nu. :) nu får vi vänta tills på måndag med insättning om de inte ringer innan.

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-10 12:15:07 följande:

UNDERBART!!!!!!

Är så glad för din/er skull <3

Tack! Ja det är helt underbart. Börjar gråta så fort jag tänker på det. Tänk att det äntligen skulle bli befruktat! Fyra hade befruktat sig själv och 3 hade de befruktat med injektion. Nu väntar jag på att de ska ringa och säga att tyvärr så klarade sig inte äggen eller nåt annat. Vad vet man?! De skulle ringa om läget såg sämre ut i morgon eller på lördag. Nu blir det till att gå på nålar fram till måndag.
  • Mama5

Ta nu en dag i taget och gläd dig åt detta så får framtiden utvisa vad som händer å sker..

Det behövs bara ett guldägg <3

Har du/ni barn sen innan?

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-10 12:59:10 följande:

Ta nu en dag i taget och gläd dig åt detta så får framtiden utvisa vad som händer å sker..

Det behövs bara ett guldägg <3

Har du/ni barn sen innan?

Nej vi har inga barn. Vi har försökt i 3,5 år nu. Ja nu får vi ta en dag i taget. Tack! :)
  • Pommac1

Jag är så sjukt orolig. Det här är det värsta jag vet. Att vänta på en telefon som kanske ringer. Har lust att stänga av ljudet men samtidigt kan de ju ringa och säga att vi ska åka dit. Så jag kan ju inte stänga av ljudet. De borde ju ringa nu på morgonen om det skulle vara nåt problem tycker jag. Jag har googlat ihjäl på mig långtidsodlingar men hittar inget liknande mitt fall. Jag funderar på om jag ska gå ut och lämna telefonen hemma (så får min man svara om det är nåt). Ta en paus från det oroliga.

• Pommac1

Jaha! Tillbaka på ruta ett. Nu ringde kliniken och vi ska få tillbaka två embryon idag. De var fem som levde men det var inte lika bra kvalitet på alla. Känns väldigt surt. De ringde sent också dessutom. Så nu får vi palra oss iväg 10 mil norrut. Det känns tyvärr inte så hoppfullt längre. :...(

• Mama5

Jag hoppas hoppas det går vägen och att en liten rackare kan gossa ner sig å bädda sig fast ..

Kram !! <3

• Bolih84

Blodprovet i förrgår såg bra ut (76) och UL idag idag såg också bra ut, så ikväll börjar jag med sprutorna... Plock blir mest troligast v 39. Helt plötsligt gick allt så fort!

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-11 13:21:57 följande:

Jag hoppas hoppas det går vägen och att en liten rackare kan gossa ner sig å bädda sig fast ..

Kram !! <3

Tack! Jag hoppas också det men det känns ju rätt kört. Har testdag den 30.e sept. Nu när vi var där sa de att alla såg lika fina ut men i telefon lät det som att det var olika kvalitet. Ja, vad vet man? Man analyserar ju ihjäl allt. Varför kunde man inte odla vidare nu när det var fem som var lika fina? Då borde man väl ha väntat till i morgon? Men jag får väl anta att det är kört för dem i morgon. Å vad negativ jag är.