• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Northstrom

Hej alla!
    Har precis upptäckt denna tråd. Gör vårt andra ivf-försök på Umeåkliniken just nu. Ska börja med Menopur ikväll. Hade Gonal-F i höstas. Det resulterade i graviditet ... samt missfall i v10. Upptiningen av två embryon i april gick inte alls. Så nu har jag sprayat Synarel sedan mitten på juli.

Ska försöka vara lite aktiv här i tråden nu - eftersom jag verkligen behöver veta att det finns framgångssagor inom ivf....

• Stargazers
    Northstrom skrev 2015-08-05 11:42:41 följande:

Hej alla!
    Har precis upptäckt denna tråd. Gör vårt andra ivf-försök på Umeåkliniken just nu. Ska börja med Menopur ikväll. Hade Gonal-F i höstas. Det resulterade i graviditet ... samt missfall i v10. Upptiningen av två embryon i april gick inte alls. Så nu har jag sprayat Synarel sedan mitten på juli.

Ska försöka vara lite aktiv här i tråden nu - eftersom jag verkligen behöver veta att det finns framgångssagor inom ivf....

Spännande! Då startade vi med Menopur på samma dag :) Och det finns en massa framgångssagor inom IVF, vi fick vår underbara son för ett år sedan via IVF :D
  • Pommac1

Att man inte ska starta på en tisdag är för att det är risk för att äggplock blir på en helg och då jobbar de ju inte men äggplock. Här är det 20 dagar kvar till mens enligt appen. Men jag tror den har fel. Jag gissar på 16-18 dagar då jag börjar få ont av ägglossning. Seg väntan!

• Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-08-09 00:15:44 följande:

Att man inte ska starta på en tisdag är för att det är risk för att äggplock blir på en helg och då jobbar de ju inte men äggplock. Här är det 20 dagar kvar till mens enligt appen. Men jag tror den har fel. Jag gissar på 16-18 dagar då jag börjar få ont av ägglossning. Seg väntan!

Hm okej, men om jag skulle spruta samma antal dagar som sist (9 dagar inkl ÄL-sprutan) så skulle ÄP bli på en lördag den här gången. Så det känns ju lite märkligt. Nåväl vi får väl se hur det blir, det blir kanske först nästa måndag då!
  • Bolih84
    Stargazers skrev 2015-08-09 23:07:04 följande:
    Hm okej, men om jag skulle spruta samma antal dagar som sist (9 dagar inkl ÄL-sprutan) så skulle ÄP bli på en lördag den här gången. Så det känns ju lite märkligt. Nåväl vi får väl se hur det blir, det blir kanske först nästa måndag då!
    Vad jag hört då är det söndagar som det inte finns läkare på plats.
    Vi skulle göra FET i våras men fick ÄL torsdagar 2 ggr i rad och då FET söndag och inställt.
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-08-09 23:07:04 följande:

De brukar kunna planera in det där bra. De är ju vul som avgör om det blir måndag eller fredag. Man kanske får dra ner på medicinen om det blir tajt? De brukar lösa sig. Jag har haft äggplock på onsdag och torsdagar. Dock har det alltid dragit ut på tiden för mig då jag svarar så segt på medicinen.
  • Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-08-10 22:06:51 följande:
    De brukar kunna planera in det där bra. De är ju vul som avgör om det blir måndag eller fredag. Man kanske får dra ner på medicinen om det blir tajt? De brukar lösa sig. Jag har haft äggplock på onsdag och torsdagar. Dock har det alltid dragit ut på tiden för mig då jag svarar så segt på medicinen.
    Jo de har säkert koll på läget! Var på VUL idag och hade 8 st blåsor på över 10 mm och 14 st som var under 10 mm. Har för mig att de gärna ska ligga på 20 mm? Aja får höra med dem imorgon när de ringer igen (då har svaret från dagens blodprov kommit). Nästa VUL blir på torsdag så om de ska bestämma sig efter det så hinns det ju då inte med nåt ÄP innan helgen.
  • Bolih84

Telefonsamtal med läkare igår och vi kör igång med spray den 24/8, långa protokollet här...
    Känns bra att det äntligen är på G!