• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Stargazers

Bolih84: blev det någon FET?

Någon som vet om kliniken har öppet på lördagar numera? Fick positivt ÄL-test idag så vi gör ett sista försök på egen hand innan vi startar upp en ny behandling i samband med mensen som kommer i augusti.

• Pommac1
    Stargazers skrev 2015-07-25 06:35:56 följande:

Någon som vet om kliniken har öppet på lördagar numera? Fick positivt ÄL-test idag så vi gör ett sista försök på egen hand innan vi startar upp en ny behandling i samband med mensen som kommer i augusti.

Hej! Kliniken har öppet för insättning på lördagar men mer än då tror jag inte. Jag går på nålar nu och hoppas verkligen inte att min mens dyker upp än. Enligt min kalender ska jag ha mens 1 aug och stämmer det får jag börja min fjärde behandling på mensdag 3 (3.e aug då kliniken öppnar igen) kommer den tidigare är det dock kört och vi måste vänta tills sept. Skönt att du har ägglossning nu. :)
  • Stargazers

Tack för svaret Pommac! Förstår att du är nervös för när mensen ska komma! Håller tummarna för att den inte kikar fram nu i juli. Själv känns det såklart skönt att veta att den kommer komma efter den 1:a augusti, eller helst får den ju inte komma alls ;) Men det lär den ju göra. Vilken behandling gör ni, korta eller långa? Vi kör korta igen men denna gång med Menopur eftersom jag nästan blev överstimulerad med Gonal-F sist. Samtidigt så resulterade ju den behandlingen i vår underbara son (via FET) så jag hoppas verkligen att nya hormonerna ger minst lika bra resultat :)

• Pommac1
    Stargazers skrev 2015-07-25 17:57:23 följande:

Tack för svaret Pommac! Förstår att du är nervös för när mensen ska komma! Håller tummarna för att den inte kikar fram nu i juli. Själv känns det såklart skönt att veta att den kommer komma efter den 1:a augusti, eller helst får den ju inte komma alls ;) Men det lär den ju göra. Vilken behandling gör ni, korta eller långa? Vi kör korta igen men denna gång med Menopur eftersom jag nästan blev överstimulerad med Gonal-F sist. Samtidigt så resulterade ju den behandlingen i vår underbara son (via FET) så jag hoppas verkligen att nya hormonerna ger minst lika bra resultat :)

Vi kör korta protokollet med gonal-f denna gång. Vi har gjort långa med menopur de två senaste gångerna men våra ägg blir inte befruktade trots ICSI. De tror att det är medicinen som gör det så därför går vi tillbaka till Gonal-f denna gång. Första försöket körde vi Gonal-f och då fick vi ägg befruktade men inget klarade sig till frysen och det jag fick tillbaka klarade sig inte heller. Det är väl antagligen väldigt individuellt vilken medicin som passar bäst.
  • Chreool

Hej tänkte kolla hur sommarn har gått för er som är mitt i behandling? redo att köra igång nu då kliniken öppnar? 
    tänkte samtidigt kolla om ngn av er haft problem med cystor i samband med detta? jag har nämligen ngn envis och störig cysta som verkar vara anledningen till att jag inte får nog stora äggblåsor. väldigt jobbigt då jag nu fått börja om fleraflera gånger med sprutorna samt nässpray just pga cystorna.. 
    önskar att man iaf kom så pass långt att man fick åka på äggplock men det verkar vara helt omöjligt :( 

• Pommac1

Å typiskt. Nu verkar mensen vara på G här. Kommer troligen på torsdag (då jag brukar småblöda två dagar innan) Tänk att missa ivfn men två dagar! Blir man less! Jaja. Det är bara att tänka om! Kanske lika bra att det blir så här när jag ändå ska byta arbetsplats (känns lite dumt att börja med att sjukskriva sig direkt, även om chefen vet om det) sen får ju kroppen vila ytterligare en månad från ivf. Ja, vad gör man? Man får se det positiva fast jag är måttligt less! Kan man inte bara knipa igen i några dagar? :)

• Stargazers

Chreool: vad synd att cystorna ska ställa till det :( Hoppas på bättre tur den här gången!

Åh Pommac vad surt! Hade de sagt att den tidigast fick börja den 1 aug?

• Pommac1
    Stargazers skrev 2015-07-29 08:56:58 följande:

Chreool: vad synd att cystorna ska ställa till det :( Hoppas på bättre tur den här gången!

Åh Pommac vad surt! Hade de sagt att den tidigast fick börja den 1 aug?

Ja, eftersom vi kör korta så måste kliniken hinna boka in tider och grejer. Blir tajt då de öppnar den 3.e aug. Det är surt men samtidigt försöker jag tänka positivt att det skulle ju blivit vid samma tidpunkt ungefär som om vi skulle kört långa protokollet.
  • Bolih84
    Stargazers skrev 2015-07-25 06:35:56 följande:

Har haft ledigt från FL ett tag..
    När det blev inget FET då inget av våra 6 frysisar klarade upptiningen :(

Så det blev en paus under sommaren. Ska höra av mej imorgon och påbörja ny behandling så fort som möjligt.

Vilken mensdag börjar man medicinera? 2? 3?
  • Stargazers
    Bolih84 skrev 2015-08-02 23:55:27 följande:
    Har haft ledigt från FL ett tag..
    När det blev inget FET då inget av våra 6 frysisar klarade upptiningen :(

Så det blev en paus under sommaren. Ska höra av mej imorgon och påbörja ny behandling så fort som möjligt.

Vilken mensdag börjar man medicinera? 2? 3?
    Nä vad tråkigt att det inte blev någon återföring :( Men hoppas ni får komma igång snart igen!

Själv kickar vi igång med sprutorna ikväll. Hade väldigt kort mellan ÄL och mens så nu känns det ändå skönt att börja med IVF då våra chanser att lyckas på egen hand verkar minimala. När vi gjorde utredningen såg de att mannen hade få spermier (6-26 miljoner) men hittade inget "fel" på mig men sedan graviditeten verkar menscykeln ha förändrats lite med alldeles för kort period mellan ÄL och mens, så tack och lov att IVF finns!
    Vi fick order om att starta med sprutorna på mensdag 2 eller 3 (kör korta protokollet) men inte på en tisdag (varför kommer jag inte ihåg).