• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-09-11 14:10:52 följande:

Blodprovet i förrgår såg bra ut (76) och UL idag idag såg också bra ut, så ikväll börjar jag med sprutorna... Plock blir mest troligast v 39. Helt plötsligt gick allt så fort!

Ja, det går fort när man väl börjat. :) hoppas det går bra att ta sprutorna.
  • Mama5

Pommac1 Vill de sätta in så bedömer de att chansen finns, i mitt fall ville de ej sätta in alls.

De små liven mår bättre i kroppen än i en odlingsskål, så tror ändå de resonerar att chansen finns att det kan bli en bäbis :) du får försöka tänka positivt, ta inte ut några negativa tankar i förtid :) kram

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-11 16:27:21 följande:

Pommac1 Vill de sätta in så bedömer de att chansen finns, i mitt fall ville de ej sätta in alls.

De små liven mår bättre i kroppen än i en odlingsskål, så tror ändå de resonerar att chansen finns att det kan bli en bäbis :) du får försöka tänka positivt, ta inte ut några negativa tankar i förtid :) kram

Ja, jag ska väl egentligen vara nöjd och glad över att jag fått något tillbaka vilket jag inte fått sedan förra året i november. Det är ju inte alla som någonsin får nåt tillbaka så jag bör ju vara glad. Men jag blir då kluven när de säger så olika. En sa att kvaliteten var lite svajande (de var lite olika kvalitet på äggen) sedan när vi kommer dit så säger de att alla ser ungefär lika fina ut. Jag skulle egentligen ha ifrågasatt men jag var så kissnödig så jag ville bara att det skulle vara över. Det är bara att vänta och se. Får vara glad över de vi fått.
  • Stargazers
    Pommac1 skrev 2015-09-11 16:55:29 följande:
    Ja, jag ska väl egentligen vara nöjd och glad över att jag fått något tillbaka vilket jag inte fått sedan förra året i november. Det är ju inte alla som någonsin får nåt tillbaka så jag bör ju vara glad. Men jag blir då kluven när de säger så olika. En sa att kvaliteten var lite svajande (de var lite olika kvalitet på äggen) sedan när vi kommer dit så säger de att alla ser ungefär lika fina ut. Jag skulle egentligen ha ifrågasatt men jag var så kissnödig så jag ville bara att det skulle vara över. Det är bara att vänta och se. Får vara glad över de vi fått.
    Jag skulle gå mer efter vad de sa när ni väl var där än vad som sades i telefon, ibland känns det som att de inte alltid har full koll på läget när de ringer. Tänk vad bra ändå att ha fått tillbaka två ägg! Och de resterande fortsätter de långtidsodla? Håller tummarna för att detta går vägen! :)
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-09-11 18:47:16 följande:

Jag skulle gå mer efter vad de sa när ni väl var där än vad som sades i telefon, ibland känns det som att de inte alltid har full koll på läget när de ringer. Tänk vad bra ändå att ha fått tillbaka två ägg! Och de resterande fortsätter de långtidsodla? Håller tummarna för att detta går vägen! :)

Ja det fortsätter ju att odla på de andra tre. Men jag känner mig tveksam att de ska klara sig. Blir väldigt förvånad om det skulle bli nåt till frysen. Men tanke på hur dåligt det gått för oss alla andra gånger. Jag får hoppas att det funkar ändå. Jag ska försöka att vara glad för det jag faktiskt fått nu.
  • Pommac1

Men varför fortsatte de inte att odla vidare om fem såg fina ut? Är fem för få?

• Mama5

Enligt vad jag läst mej till så är det bäst att återföra på dag 2

Och klarar de sig till dag 5 så går de att frysa..

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-11 19:45:35 följande:

Enligt vad jag läst mej till så är det bäst att återföra på dag 2

Och klarar de sig till dag 5 så går de att frysa..

Jo men de ringde ju igår och sa att de ville odla tills på måndag.
  • Mama5

Nu vill jag önska dej Pommac1 lycka till å ruva lugnt...önskade jag vore där ja me <3 kram !!

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-11 22:00:48 följande:

Nu vill jag önska dej Pommac1 lycka till å ruva lugnt...önskade jag vore där ja me <3 kram !!

Hoppas att du kommer så långt i ditt nästa försök! Det är verkligen inge roligt när man går igenom hela proceduren utan att få något tillbaka. Ju fler försök man gör så känns det som att chansen ökar (när läkarna vet hur medicinerna fungerar på just dig/mig) det är en tuff period i livet av ovisshet. Kram på dig och tack! <3