• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-09-21 19:34:39 följande:

ÄP fredag för oss.

Härligt! Kämpa på med sprutor ett tag till. Men på onsdag blir du sprutfri då. Skönt!
  • Mama5
    Pommac1 skrev 2015-09-17 16:45:22 följande:

Ja nu är det segt. Samtidigt bromsar jag gärna för jag vill inte ha mens! Har du fått någon ny medicin eller blir det samma?

Det blir korta protokollet med 150 Gonal-F + 300 menopur och sen läggs 25 orgalutran in på 5:e dagen så många sprutor blir det..

Lycka till med Ruvningen och

Lycka till med äggplocket.
  • Mrs.W

Hej! Får jag hoppa in? Har gjort mitt första IVF som misslyckades. Två embryon återinfördes, inget till frysen så nu blir det att börja om igen. Sitter och väntar på att de ska ringa från kliniken för att få höra om resultatet. Känner bara tomhet just nu... 

• Pommac1
    Mrs.W skrev 2015-09-22 08:35:54 följande:

Hej! Får jag hoppa in? Har gjort mitt första IVF som misslyckades. Två embryon återinfördes, inget till frysen så nu blir det att börja om igen. Sitter och väntar på att de ska ringa från kliniken för att få höra om resultatet. Känner bara tomhet just nu... 

Klart du får. Usch vad tråkigt. Det är precis den här oron jag börjar känna. Har du precis fått din mens? Har din testdag varit? Vilket resultat?
  • Pommac1
    Mrs.W skrev 2015-09-22 08:35:54 följande:

Klart du får. Usch vad tråkigt. Det är precis den här oron jag börjar känna. Har du precis fått din mens? Har din testdag varit? Vilket resultat?
  • Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-21 22:48:58 följande:

Det blir korta protokollet med 150 Gonal-F + 300 menopur och sen läggs 25 orgalutran in på 5:e dagen så många sprutor blir det..

Lycka till med Ruvningen och

Lycka till med äggplocket.

Ojoj. Det finns tydligen alla möjliga blandningar. Hoppas det ska fungera. Tack!
  • Northstrom

Mrs.W - Givetvis får du hoppa in. Jätteledsamt att läsa om att ert första försök misslyckades. Så var det för mig med (är inne på försök #2 nu).

Mama5 - Oj, vad många sprutor det blir för dig. Är det första försöket, eller har du provat sprutor och "vant dig" med att ta dem? Om det nu är möjligt...

Bolih84 - Lycka till med ÄP på fredag!

Pommac1 - Visst är det nervöst de där dagarna innan testdag?! Så nervöst att hälften vore nog, kan jag tycka.

Stargazers - Hur går det för dig? Inte länge kvar tills UL, eller hur?

Vi är just nu inne i den period på ca 3v då vi tidigare fått missfall. Jag blir så nervig över varje litet tecken som kroppen ger. Trötthet och ömma bröst har jag, men jag har inte haft något illamående på 4-5 dagar. Det har gjort mig nervös och ängslig. Graviditet utan illamående har jag inte hört talas om. Men nu vid lunch kom det en släng som fortfarande sitter kvar. Man får vara glad för det lilla, men jag vågar inte ta ut något ännu. Vi har UL om 2v, känns som en evighet. Var nära att göra UL imorgon på privat klinik för att slippa gå med ovisshet om ett eventuellt fördröjt missfall, men barnmorskan blev sjuk. Så nu är det nog bara att vänta till 5/10.....

• Mrs.W
    Pommac1 skrev 2015-09-22 12:17:35 följande:
    Jag fick blödning förra måndagen på ruvardag 11. Testade svagt positivt på RD 13 och 15. Inga smärtor i början men de kom lagom till helgen så jag förstod att det var kört. Idag var det testdag och minus på stickan. Ja, alltså resultatet på testet, såg nu att jag skrev på ett otydligt sätt.

Jag har inte hunnit läsa hela tråden. Var är du i resan, så att säga?
  • Pommac1
    Mrs.W skrev 2015-09-22 14:52:19 följande:

Jag fick blödning förra måndagen på ruvardag 11. Testade svagt positivt på RD 13 och 15. Inga smärtor i början men de kom lagom till helgen så jag förstod att det var kört. Idag var det testdag och minus på stickan. Ja, alltså resultatet på testet, såg nu att jag skrev på ett otydligt sätt.

Jag har inte hunnit läsa hela tråden. Var är du i resan, så att säga?

Å nej. Tidigt missfall då? Vad tråkigt när man precis har plussat även om det var svagt. Jag är på RD 12 idag och inga symtom på nåt än. Jag har fått tillbaka två embryon (dock inte toppkvalitet). Förra året i november gjorde vi vårt första försök och då fick tillbaka ett ägg (Gonal-F) och det misslyckades. Sedan har vi kört menopur två gånger (men inte fått några ägg befruktade då) så nu har vi kört Gonal-f igen och då har äggen befruktat sig. Tänk vilken vetskap är det och att det är så olika för alla. Antar att alla ruvningar är olika. Jag väntar bara på att få ont i magen nu. Vill helst inte gå på toa eller ta lutinus.
  • Mama5

Vi har gjort ett försök tidigare i sommar med långa protokollet och menopur sprutor, fick 8 ägg och 3 befruktades men på tredje dagen så var de så fragmenterade att jag fick inte något tillbakas. Så nu strax gör vi vårt 2 försök och då ska vi prova korta metoden å ett hopkok av sprutor, är inte sprut rädd så det går säkert bra, samt ska vi prova akupunktur, början i nästa vecka. Detta blir nog vårt sista försök då jag är 42år och har inte den bästa ekonomin. Jag har barn sedan tidigare i mitt första äktenskap men inte min nuvarande man.