Northstrom skrev 2015-09-14 15:32:18 följande:
Pommac1: Lycka till med ruvningen. Jag förstår att det måste låta förvirrande när de säger olika saker om embryonas kvalitet. De delade äggen i två "skålar" för oss och satte sedan in ett embryon från vardera skål. Men vi fick egentligen aldrig höra mer om deras kvalitet än att de var "de bästa embryot i vardera skål" som de satt in. Fråga när ju då hur bra kvalitet det egentligen var över huvud taget - bäst i klassen, men hur bra är klassen??? När sedan inget klarade sig vidare till frysningen så börjar man ju undra.
Stargazers: Hur går det för dig?
Här går det ok. Plussade i fredags så det kanske finns minst ett embryo där inne. Men jag är jättejättenervös för nu börjar veckorna då jag tidigare fått missfall. Tar folsyra som vanligt, men även lagt till ACO Gravid för säkerhets skull - det vitamintillskottet har jag aldrig tagit förr. I övrigt går jag som på nålar. Vågar inte cykla till jobbet, promenerar ingenting. Springer eller simmar definitivt inte! Detta fastän jag vet att lite rörelse är att föredra... tror jag. Men jag vågar inte. Ska på UL först v41, det är ju en evighet tills dess. Tänker att det är nu risken för missfall är som störst, borde inte UL komma aningen tidigare än v8-9?
Grattis till plusset! Även om det är nervösa veckor såhär i början. Men den här perioden ska man ju tyvärr igenom för att få det där barnet i slutändan.
Vi ska också på VUL i v 9 (8+3 tror jag det blir) så det verkar vara standard att vänta tills dess. Sist var vi också i v 9. Enda fördelen med att vänta är väl att om det väl ser bra ut då så har man tagit sig förbi en stor del av den kritiska perioden :)