• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1

Har grym mensvärk i benen (låren nu) suck! Borde ju ha ont i magen istället. Nu har det gått en vecka i morgon.

• Mama5

Håller tummarna Pommac1 att de lilla har satt sig fast nu i livmodern.. Själv har jag hämtat ut mina nya sprutor å väntar att få starta upp igen på nästa mens.. Kan inte dagarna gå liiite fortare nu.

Kram på er alla!

• Pommac1
    Mama5 skrev 2015-09-17 15:17:04 följande:

Håller tummarna Pommac1 att de lilla har satt sig fast nu i livmodern.. Själv har jag hämtat ut mina nya sprutor å väntar att få starta upp igen på nästa mens.. Kan inte dagarna gå liiite fortare nu.

Kram på er alla!

Ja nu är det segt. Samtidigt bromsar jag gärna för jag vill inte ha mens! Har du fått någon ny medicin eller blir det samma?
  • Pommac1

Tänkte testa tidigt i morse men jag hittade inte mina tester så jag gissar att mannen har råkat slänga dem. Kanske lika bra det. Är nog bara att vänta. Är på RD 8 idag. Fick mens på RD 13 förra gången. Men nu är min cykel kortare än vad den var då så vi får väl se.

• Bolih84

V. 39 imorgon och plock för oss, tidigast onsdag. Var på vul i fredags och då var de lite för små tydligen. Runt 10-12. Hur stor vill de att de ska vara? Ja minns inte?
    Iväg igen imorgon och kolla. Och hoppas på ÄP på onsdag!

• Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-09-20 20:54:22 följande:

V. 39 imorgon och plock för oss, tidigast onsdag. Var på vul i fredags och då var de lite för små tydligen. Runt 10-12. Hur stor vill de att de ska vara? Ja minns inte?

Iväg igen imorgon och kolla. Och hoppas på ÄP på onsdag!

Över 15 mm bör de vara för att vara mogna. (Vet dock inte om alla är det). Har du väldigt jämna blåsor kanske de väntar tills de är 18-20? Hoppas de växt bra över helgen.
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-09-21 09:25:25 följande:

Pommac: har du tänkt testa snart? Eller ska du hålla dig till TD?

Är på RD 11 idag och vågar knappt gå på toa. Jag har ett digitalt test hemma plus det vi fick från kliniken. Men jag vågar inte testa. Är en evighet till testdag 30.e. Förra gången fick jag en liten blödning på dag RD 10. Men det började inte rejält förrän dag 13.
  • Bolih84
    Pommac1 skrev 2015-09-21 05:56:50 följande:
    Över 15 mm bör de vara för att vara mogna. (Vet dock inte om alla är det). Har du väldigt jämna blåsor kanske de väntar tills de är 18-20? Hoppas de växt bra över helgen.
    Ja just! Idag var de omkring 10 st som låg på ca 16 mm och två på 18 mm. Väntar på besked från kliniken nu om det blir plock på onsdag eller inte....