• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1

Världens mensmage nu. Maten går rak igenom mig. Så jag antar att det är mens. Kommer nog att flöda idag. Hoppas att ett ägg kan stanna kvar ändå. Men det känns ju hopplöst.

• Mrs.W
    Pommac1 skrev 2015-09-25 08:29:15 följande:

Världens mensmage nu. Maten går rak igenom mig. Så jag antar att det är mens. Kommer nog att flöda idag. Hoppas att ett ägg kan stanna kvar ändå. Men det känns ju hopplöst.

Ge inte upp riktigt än! Kroppen kan spela en ett spratt också. Du oroar dig för att mensen ska komma och då blir ju så klart kroppen och magen orolig.

Håller fortfarande tummarna :)
  • Mrs.W
    Pommac1 skrev 2015-09-25 06:28:52 följande:
    Ja, gör det. Är det nåt galet så kan det ju bli värre och då kan det ju bli så att man måste operera bort en äggstock och då blir det ju ännu svårare att få barn.
    Huvva, det lät ju inte bra. Men jag har inte lika ont idag tack o lov! Blöder ff väldigt lite men det kanske kan vara så.
  • Stargazers

Pommac: Tråkigt att höra att du blöder :( men det kan ju vara så att ett av äggen har fäst och att det är det andra som kommer ut. Håller tummarna för att det är så! Livmodern är stor och blödningen behöver inte komma från samma ställe som där ägget sitter.

Nortstrom: Allt är bra med mig (förutom tröttheten och illamåendet). VUL på onsdag, hoppas såklart att allt ser bra ut då! Hur går det för dig då?

• Pommac1
    Mrs.W skrev 2015-09-25 08:43:44 följande:

Ge inte upp riktigt än! Kroppen kan spela en ett spratt också. Du oroar dig för att mensen ska komma och då blir ju så klart kroppen och magen orolig.

Håller fortfarande tummarna :)

Vi får köra på det. Får hålla hoppet uppe i helgen. Tack!
  • Pommac1
    Stargazers skrev 2015-09-25 08:50:17 följande:

Pommac: Tråkigt att höra att du blöder :( men det kan ju vara så att ett av äggen har fäst och att det är det andra som kommer ut. Håller tummarna för att det är så! Livmodern är stor och blödningen behöver inte komma från samma ställe som där ägget sitter.

Nortstrom: Allt är bra med mig (förutom tröttheten och illamåendet). VUL på onsdag, hoppas såklart att allt ser bra ut då! Hur går det för dig då?

Hoppas det är så! Känner mig dock inte gravid. Har varken mensvärk eller ömma bröst. Men jag lever på hoppet fast samtidigt så känns det som att jag har kommit över att det inte blev nåt denna gång. Vi får fortsätta kämpa helt enkelt. Funderar på om insemination kan vara ett bättre alt (om äggen inte blir bra av medicinen). Beroende på vad felet är. Men det vet man väl inte.
  • supernova99

Hej på er alla! Jag har svårt att slita mig ifrån dessa trådar, har varit in mycket förut och tycker det är så kul att följa alla kämpar. Och även kul att dela med sig av mina erfarenheter. Vi har två ivf barn en pojke som snart blir 4 och en flicka på 1. Och till våran STORA chock har vi nu spontant blivit gravida!! Om allt går som det ska blir vi en till i slutet på maj! Jag förtär mig inte på kvinnokroppen.. Som vi kämpat i 4 år utan plus tidigare. Och nu helt plötsligt bara 3 mån efter mensen kommit tillbaka.. Det är otroligt. Ville bara berätta att mirakel kan ske, håller tummarna för er alla!!

• Pommac1
    supernova99 skrev 2015-09-25 18:34:04 följande:

Hej på er alla! Jag har svårt att slita mig ifrån dessa trådar, har varit in mycket förut och tycker det är så kul att följa alla kämpar. Och även kul att dela med sig av mina erfarenheter. Vi har två ivf barn en pojke som snart blir 4 och en flicka på 1. Och till våran STORA chock har vi nu spontant blivit gravida!! Om allt går som det ska blir vi en till i slutet på maj! Jag förtär mig inte på kvinnokroppen.. Som vi kämpat i 4 år utan plus tidigare. Och nu helt plötsligt bara 3 mån efter mensen kommit tillbaka.. Det är otroligt. Ville bara berätta att mirakel kan ske, håller tummarna för er alla!!

Kul att du fortsätter att läsa. Och grattis till dina barn! Jag tänker alltid att man har ju hört att det blir lättare att bli gravid om man redan varit det. Men jag har ingen aning om det stämmer. Men kul att du nu är spontan gravid. Tummen upp! Hur många ivf försök har ni gjort?
  • Pommac1
    supernova99 skrev 2015-09-25 20:00:42 följande:

Pommac: vi gjorde 5 försök på första och 4 försök på andra barnet..

Det var bra gjort! Det ger ju hopp om vi nu kommer påbörja ett femte försök. Tack!