• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pommac1

Idag flödar det. Så det känns väldigt kört nu. Har svårt att tänka mig att det ena ägget ska ha fäst och lyckats hålla sig kvar. Det känns som att all slemhinna är ute snart. Kommer säkert flöda i morgon också.

• Pommac1
    jennyz skrev 2015-09-26 14:56:51 följande:

Neeej Pommac1!!! ð??­ð??­

Ja usch. Nu har jag fått ont i magen och känner mig uppblåst också. Blä för att fortsätta trycka in Lutinus.
  • supernova99

Pommac: trist om det är så! Kram. Men ge inte upp hoppet. För oss funkade det efter många misslyckade behandlingar tillslut..

• Bolih84

Plocket igår gick bra, 22 (!) ägg fick vi ut. Mådde bra men resan hem, 40 mil, med öm och svullen mage var mindre kul. Får veta på måndag f.m om det blir ET då på e.m eller onsdag. Om det nu blir några befrukade vill säg.

• Pommac1
    supernova99 skrev 2015-09-26 17:00:49 följande:

Pommac: trist om det är så! Kram. Men ge inte upp hoppet. För oss funkade det efter många misslyckade behandlingar tillslut..

Ja vi får se hur många vi orkar. Fick du tillbaka ägg under alla dina behandlingar? Jag funderar på om insemination och akupunktur kan vara värt att testa. Jag menar då äggen verkar kunna befrukta sig själva. Får ringa kliniken på onsdag och höra.
  • Pommac1
    Bolih84 skrev 2015-09-26 18:36:47 följande:

Plocket igår gick bra, 22 (!) ägg fick vi ut. Mådde bra men resan hem, 40 mil, med öm och svullen mage var mindre kul. Får veta på måndag f.m om det blir ET då på e.m eller onsdag. Om det nu blir några befrukade vill säg.

Oj vad många ägg det blev! Håller tummarna för dig nu! De ringde inte idag och berättade läget?
  • supernova99

Pommac: ja jag fick tillbaka ägg varje gång. Vi provade akupunktur några gånger, men det va utan akupunktur den gången det lyckades. Så det är svårt att veta om det gjorde ngn skillnad. Men det sägs ju öka cirkulation i livmoder..

• Pommac1
    supernova99 skrev 2015-09-26 21:41:20 följande:

Pommac: ja jag fick tillbaka ägg varje gång. Vi provade akupunktur några gånger, men det va utan akupunktur den gången det lyckades. Så det är svårt att veta om det gjorde ngn skillnad. Men det sägs ju öka cirkulation i livmoder..

Hur såg era embryo ut från gång till gång? Mina ägg blir av sämre kvalitet med Gonal-f men de blir bättre av menopur (men när vi kör menopur blir äggen inte befruktade) de befruktar sig själva med Gonal-f. Konstigt hur det kan vara så å läkarna vet ej varför. Funderar på om det går att ta ut ett ägg under en vanlig cykel? Men det kanske är omöjligt? Flödet har avstannat nu och nu blöder jag lite lugnare igen. Får se hur det utvecklas i morgon. Mina bröst har börjat ömma ikväll och jag tror kroppen spelar mig ett spratt. De här är ju blödningsdag 4.
  • jennyz

Pommac: har du tänkt avvakta till TD med att testa? Brukar du få ömma bröst av