• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Några fler som har problem med FL-appen? Går inte att skriva inlägg i tråden ifrån den.

Jag blev positivt överraskad på kliniken igår: bägge äggen hade blivit befruktade. Fick tillbaka ett 7-celligt och det andra skulle dom försöka odla vidare till blastocyst (vilket aldrig hänt tidigare). Bad om Trombyl även denna gång så kör på precis samma "recept" som vid förra IVF:en då det lyckades.

Micro: Vad härligt att sonen var nöjd och glad på kalaset! ???? Då förstår jag varför ni valde Riga framför Umeå. Så skönt att det såg bra ut på UL. Ni har verkligen alla förutsättningar med så många embryon. Trevlig resa och stort lycka till! ????

fabi: Jag ser klart och tydligt ett andra streck! ???? Gjorde väldigt många gravtest under min graviditet och de tidigaste såg ut så där. Hade många tester liggandes och gjorde nog ett varannan dag, de visade snabbt starkare och starkare streck. Om du är osäker så köp ett digitalt test. När beräknas din mens komma?

• fabi

Jag köpte ett digital idag. Jag kan inte fatta att det är positivt! Vi som försökt i över 2 år och väntade på kallelse från ivf kliniken i umeå. Jag trodde att det var ägglossningsblödning som jag fick för första gången runt den tiden jag trodde att jag hade ägglossning. Undra om det kunde ha varit implantation blödning. Det är så overkligt.

• Micro

Drömmen om ett barn: tack för lyckönskningarna. Imorgon åker jag till Riga, fet på torsdag. Känns lite overkligt o nervöst att d är dags igen. Men lugnare när jag vet var jag ska o hur d går till. De är mkt trevliga o kliniken är fin.

Stort grattis Fabi!

• BK1986

Hoppar in här lite. Vi gjorde nyss vårt andra försök i Umeå. ÄP i torsdags. De fick ut 9 ägg och gjorde ICSI men inget befruktat.

När jag läser tidigare inlägg så skriver någon av er att ni fått prata med embryologerna? För oss var det bara sköterskan som ringde och sa att inget befruktats och att hon inte kunde svara på några frågor. Så nu väntar vi på telefontid med doktorn på torsdag. Är lite besviken då vi får gå en hel vecka utan att få några svar på någonting alls. Och vi har inte fått prata med embryolog heller.

Tycker i övrigt att de varit så duktiga och gulliga. Men vi är ju såklart förkrossade över resultatet.

Hur har det funkat för er andra?

• Micro

Tråkigt BK. När jag fick veta, efter en stimulering o inget äggplock, att de inte ville göra mer ivf med oss utan äggdonation var enda alternativet skulle vi få vänta 6 veckor innan vi skulle få telefontid m läkaren. Jag bröt ihop men som tur hade jag fattningen att kräva en tel tid snabbare. Fick då prata m annan läkare dagen efter. Inte bra att du får vänta, kräv att få tidigare tid.

• drömmer om ett barn

BK1986: Så tråkigt att inget av dina ägg blev befruktade.. man sätter verkligen allt hopp till dom där äggen. Beklagar. Körde ni samma behandling som vid förra IVF:en och hur blev resultatet då?

• BK1986

Tack för era svar!

Förra gången körde vi prick samma men vanlig IVF. Då fick vi ut 14 ägg, 9 mogna och endast ett befruktat. Vi fick tillbaka det men det fäste inte. Så därför var vi så tvärsäkra på att det skulle funka nu med ICSI.

Telefontiden med läkaren är imorgon. Så nu hoppas jag verkligen att han säger att vi bara haft otur och att det är värt att försöka igen.