• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Dipsy

Jo man är som i händerna på andra människor fast man vet hur man vill ha det så har ju de deras principer som jag också kan förstå...

Är det nån som haft sofia vid äggplock och återinförning??? jag har enkom bett att få ha henne denna gång...solensten har aldrig gjort några lyckade återinföringar som resulterar i graviditet därav vill jag byta, även fast jag bara har pratat i telefon med henne...
    hoppas hon är duktig

sen funderar jag även på detta med predisolon? någon som fått ut det?

och embryoglue??? är det något man kan få via Umeå tro??

Alltid när de ringt från Umeå har jag befunnit mig på jobbet där det är begränsat med tid att kunna prata ostört...

Ingen i vår omgivning vet om detta försök och det kan kännas ganska ensamt..samtidigt som man slipper massa spekulationer och frågor

• jennyz

Jag har aldrig provat några av sakerna men embryoglue har jag för mig att de har, fråga om det, jag pratade med solensten om det en gång efter ett ET... Jag hade aldrig Sofia, jag hade några andra men lyckades bara då solensten gjorde ÄP/ET...

• Dipsy

Äggplocket gick hyffsat smärtfritt...sov hela vägen hem i bilen man blir sååå trött av medicinerna...

4 ägg plockades ut, att de va få visste vi ju redan så nu hoppas vi att de ska befruktas och dela sig fint...

embryoglue hade de och jag vet inte riktigt vad som bestämdes, men jag hoppas det blir det....fanns ingen forskning på att det skulle vara sämre i alla fall...

• jennyz

Härligt att det kändes ok, nu håller vi tummarna för 4 guldägg!!!

• Dipsy

Nu är jag ruvar på ett förhoppningsvis guldägg....lagom till påsk ????

• Dipsy

Men det skulle inte bli frågetecken utan glad gubbe efter senaste inlägg....

• jennyz

Härligt, grattis, hoppas h*n myser gott!! Vad sa de om kvalitén, tyckte de att det såg bra ut? Odlar de vidare något ägg?

• Dipsy

Vi fick ut 4 ägg tre var mogna, två befruktades och en fortsatte och dela sig....så det var inte så glada miner här hemma och det kändes som om loppet var kört....Efter att ha pratat med embryologen återkom hoppet lite...han trodde på detta ägg...han tyckte det var fantastiskt att en var så fin eftersom antalet var få....mindre än 25% fragmenterad och 3 celler.....så vi får hoppas och tro...ägget har även legat i embryoglue ..

• Gozzan

Hej alla, jätte länge sedan jag var aktiv nu men önskar alla lycka till. Vi väntar fortfarande på att lyckas men det kommer väl kanske snart förhoppningsvis