• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • tessilina
    Bolih84 skrev 2015-12-31 11:30:21 följande:

Livet svänger rätt snabbt rätt vad det är...
    Här slutade detta år med ett missfall igår i v 15+4. När magen börjat växa och man går och väntar på kallelsen till UL...

Blir förhoppningsvis ett nytt försök så fort det är möjligt.

Lycka till ni alla här och kämpa på!

Hur går det för dig Bolih84? Så ledsamt..
  • Norris

Hur kan detta vara möjligt? VUL idag visade ett litet levande knyte med tickande hjärta :)
    Men jag blöder floder och BM kunde inte säga vart blodet kom ifrån, bara att det inte var något fel med den lilla :)
    Vi var så inställda på missfall att vi fick en chock när BM sa att allt såg bra ut :)

• tessilina
    Norris skrev 2016-01-12 19:14:53 följande:

Hur kan detta vara möjligt? VUL idag visade ett litet levande knyte med tickande hjärta :)
    Men jag blöder floder och BM kunde inte säga vart blodet kom ifrån, bara att det inte var något fel med den lilla :)
    Vi var så inställda på missfall att vi fick en chock när BM sa att allt såg bra ut :)

Men WOW vilken grej alltså! Håller tummar och tår för att blödningarna avtar och att du får en fortsatt lugn (och besvärsfri!) graviditet
  • jennyz

Åh så roligt norris, hoppas blödningen avtar så du kan njuta av graviditeten!!!

• Norris

Så snabbt allt kan vända... Var hos BM för inskrivning idag och fick ont i magen under besöket så hon skyndade sig att boka in ett nytt VUL på kvinnokliniken på eftermiddagen.
    Då fanns bara blod kvar i livmodern.
    Det känns fruktansvärt! Vi fick ju se en levande liten varelse igår! Och nu är den borta :(

• Pommac1

Usch vad tråkigt att läsa denna tråd! Man blir riktigt nedstämd och inser verkligen att man inte kan ta något föregivet. Trist att det går dåligt för många just nu. Det går dåligt för mig också. Efter fyra ivf försök (med två återförandet) så sitter vi fortfarande här oförklarligt barnlösa. Men enligt läkarna ska vi ju kunna bli gravida. Just nu går jag på min fjärde akupunkturbehandling och äter vitamin Q10. Dessutom... Min svägerska (på min mans sida) har alltid sagt att hon inte ska ha några barn och förra julen babblade hon om att donera sina ägg (bra tänkte jag, det behövs) sedan blev hon visst gravid i somras och ska ha barn nu i början av feb. Snacka om att jag känner mig nedstämd just nu. Jag umgås inte med henne längre. Självklart hade vi inte berättat att vi var oförklarligt barnlösa innan hon blev gravid ( för det behövdes ju inte då hon inte skulle ha några barn). Livet är verkligen inte rättvist.

• Pommac1
    Mama5 skrev 2016-01-13 21:49:41 följande:

Pommac1 - Vilken sort av Q10 och hur stor dos äter du?

Jag köpte Q10 på Apoteket och det är 30 mg X2 som jag äter just nu. Läste att man egentligen skulle äta 100 mg. Men då måste man överdosera. Jag tänker att hjälper det så hjälper de. De är inte direkt billiga heller.