• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Bolih84
    Norris skrev 2015-12-08 09:27:21 följande:

Hej alla IVF-are. Hur går det för alla?

På torsdag är det dags för nytt FET för oss.
    Vår historik ser ut såhär:

2012 ET - misslyckat
    2012 FET - dotter född 2013
    2015 FET - tog sig med blev tidigt mf

Nu känns de som att det inte kommer att ta sig denna gången. 2 av 2 FET har tagit sig, kan det verkligen bli en tredje gång? Sån "tur" kan man väl inte ha. Nån som vill peppa lite?

Hej! Jo det går framåt om än lite sakta ibland känns det som. V. 12+3 idag.
    Blev inga till frysen (av alla 22 ägg!) denna gången.
    Hur många har ni i frysen?
    Klart det kommer ta sej och lyckas!
    Tänk possitivt! :)
  • Norris
    Bolih84 skrev 2015-12-08 20:32:57 följande:
    Hej! Jo det går framåt om än lite sakta ibland känns det som. V. 12+3 idag.
    Blev inga till frysen (av alla 22 ägg!) denna gången.
    Hur många har ni i frysen?
    Klart det kommer ta sej och lyckas!
    Tänk possitivt! :)
    Hur mår du nu då?
    Vad trist att ni inte fick några till frysen. Det är ju alltid en trygghet ifall man vill skaffa fler :)

Vi har 11 embryon i frysen nu. Ska fråga om jag inte kan få två tillbaka denna gången. Vi kommer nog inte att göra så pass många försök att vi använder upp alla ändå. Jag vet att dom inte brukar ge tillbaka 2 men man kan ju alltid fråga :)
  • Bolih84
    Norris skrev 2015-12-08 22:28:02 följande:
    Hur mår du nu då?
    Vad trist att ni inte fick några till frysen. Det är ju alltid en trygghet ifall man vill skaffa fler :)

Vi har 11 embryon i frysen nu. Ska fråga om jag inte kan få två tillbaka denna gången. Vi kommer nog inte att göra så pass många försök att vi använder upp alla ändå. Jag vet att dom inte brukar ge tillbaka 2 men man kan ju alltid fråga :)
    Ja fast vårat förra försök då sonen blev till fick vi 6 ägg till frysen och inget klarade upptiningen nu i våras.. Så det var bara att börja om igen.
    Jag mår hur bra som helst, gjorde det sist oxå. Så det känns skönt :)

Fråga kan man ju alltid göra :P

Har ni något barn sedan tidigare?
  • Norris
    Bolih84 skrev 2015-12-09 22:01:14 följande:
    Ja fast vårat förra försök då sonen blev till fick vi 6 ägg till frysen och inget klarade upptiningen nu i våras.. Så det var bara att börja om igen.
    Jag mår hur bra som helst, gjorde det sist oxå. Så det känns skönt :)

Fråga kan man ju alltid göra :P

Har ni något barn sedan tidigare?
    Då är man ruvare igen :)
    Jag var så virrig att jag glömde ringa och fråga om vi kunde få 2 st tillbaka så det blev bara 1. Men om vi misslyckas denna gång skulle vi få 2 vid nästa försök :)

Testdag på nyårsafton, men tror jag ska testa redan på julafton, hoppas på en fin julklapp :)

Vi har en dotter som vi fick genom IVF 2102. Detta e från samma "skörd" :)
  • Bolih84
    Norris skrev 2015-12-10 21:44:43 följande:
    Då är man ruvare igen :)
    Jag var så virrig att jag glömde ringa och fråga om vi kunde få 2 st tillbaka så det blev bara 1. Men om vi misslyckas denna gång skulle vi få 2 vid nästa försök :)

Testdag på nyårsafton, men tror jag ska testa redan på julafton, hoppas på en fin julklapp :)

Vi har en dotter som vi fick genom IVF 2102. Detta e från samma "skörd" :)
    Spännande! :)

Det hoppas vi på!

Våran son är oxå född -12
  • tusa

Hejsan! Säkert ingen som minns mig, men ville bara uppdatera som lite pepp! 

Vi fick vår fantastiska dotter 8 november -14, efter 1a försöket  Solig

Hon är nu alltså 13 mån och vi har haft ett heeelt underbart år!! 
    Nu pratar hon lite, förstår nästan allt, springer och klättrar omkring Hjärta

Hon är värd varenda dags väntan under de fyra åren.

Stort Lycka till Er alla!!  {#emotions_dlg.flower}Solig

• drömmer om ett barn

Hej!

Efter några års frånvaro är det dags att återvända till denna grupp med en fråga till er som gjort syskonförsök. Hur går det till efter att man har kontaktat kliniken, blir det ett nytt infomöte innan man kan köra igång med behandling?

tusa: Jag blir alltid lika glad över att läsa solskenshistorier som din. Så underbart att ni till slut fick er efterlängtade dotter ????

Jag vågade aldrig hoppas på att det skulle gå hela vägen, det var svårt att tro att vi äntligen skulle bli föräldrar efter 8 kämpiga år. Men vi hade turen med oss och all den bottenlösa sorg, ilska och pendlande mellan hopp och förtvivlan försvann i den stunden vår dotter kom till oss.

• jennyz

När vi skulle börja med syskonförsök (2010 så det var ju ett tag sedan), mailade jag dem att vi ville börja, då de ringde upp hade de en planering på ett nytt försök månaden efter, allt fanns redan i systemet så det gick fort...

• drömmer om ett barn

jennyz: Vad bra att det gick så snabbt. Jag tänkte att man kanske var tvungen att börja om från början med alltihop.

Roligt att du fortfarande är aktiv här i tråden Hoppas allt är bra med dig och familjen.