• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Allt är bara bra, de växer så det knakar, jätteroligt, men saknar också ibland stunden när de var i magen och pyttesmå, nu är det full fart och inte lika mycket mystid ð???
    Samtidigt är det ju roligt när de blir större,och nu ska vi snart ha jullov!! Hoppas allt är bra med er också!
    IVF var och kommer alltid vara en stor del av mitt liv, har lite svårt att släppa tråden, minns vissa saker som det var igår, och är varje dag otroligt tacksam att vi till slut fick våra mirakel!!!

• Norris

God Jul alla ivf-are!

Jag har fått den bästa julklapp av alla, ett starkt plus idag på RD14 :)

• drömmer om ett barn

jennyz: Allt är jättebra med oss. Det är sant, svårt att släppa något som varit en stor del av ens liv under så lång tid.

Norris: Stort grattis! Vilken underbar julklapp!

• Bolih84

Livet svänger rätt snabbt rätt vad det är...
    Här slutade detta år med ett missfall igår i v 15+4. När magen börjat växa och man går och väntar på kallelsen till UL...

Blir förhoppningsvis ett nytt försök så fort det är möjligt.

Lycka till ni alla här och kämpa på!

• Norris
    Bolih84 skrev 2015-12-31 11:30:21 följande:

Livet svänger rätt snabbt rätt vad det är...
    Här slutade detta år med ett missfall igår i v 15+4. När magen börjat växa och man går och väntar på kallelsen till UL...

Blir förhoppningsvis ett nytt försök så fort det är möjligt.

Lycka till ni alla här och kämpa på!

Så himla tråkigt! Hur mår du nu?

Jag har börjat blöda, inte så mycket men man blir orolig ändå. Har inga smärtor så jag hoppas det är ofarligt. Ska ringa kliniken imorgon så jag kan få ett VUL så fort som möjligt.
  • Norris

Jaha, då var det min tur igen. Troligtvis missfall på gång. Blödning och menssmärtor.
    Har fåt tid för VUL imorgon så då får vi väl det bekräftat...

• tessilina
    Norris skrev 2016-01-11 15:25:08 följande:

Jaha, då var det min tur igen. Troligtvis missfall på gång. Blödning och menssmärtor.
    Har fåt tid för VUL imorgon så då får vi väl det bekräftat...

Jag har följt denna tråd lite i smyg då jag och min fru varit inne i IVF-svängen en tid. Just nu gravida och lyckliga, men en tärande och konstant närvarande oro efter en hel del vägbulor och motvind under denna resa..

Jag blir så ledsen när jag går in i tråden och läser! Usch och fy för dessa motgångar. I vilken vecka är du i?