• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Hej!

Nu är vi igång med första syskonförsöket. Var på äggplock igår men fick dessvärre endast ut två ägg av totalt sex stycken äggblåsor. Så det ser mörkt ut, men vi hoppas att det blir återföring på måndag.

Någon annan som är under behandling eller i startgroparna?

• jennyz

Drömmer om ett barn: håller tummarna på minst ett guldägg av dem, det räcker... Spännande med syskonförsök!!

Dipsy: hur har det gått???

• drömmer om ett barn

jennyz: Det har inte blivit så många embryon vid tidigare IVF:er där vi fått ut fler ägg så det är väl därför det känns lite hopplöst denna gång. Men som du säger så räcker det med ett guldägg. Hoppas, hoppas!

• fabi

Hej! Jag ska göra ivf genom landstinget och vet att väntetiden kan vara 3 månader. Fick bekräftelse att remissen var mottagen den 4 april. Hur lång tid tog det för er att få tid?

• drömmer om ett barn

fabi: Vad spännande att det snart är dags för er. Det tog ganska precis 3 månader för oss att starta våra landstingsfinansierade försök för 4 år sedan. Beroende på var i cykeln du befinner dig kan det gå snabbt att starta behandlingen. För mig tog det 10 dagar.

• Micro

Var med i denna tråd för länge sedan. Har Sedan dess fått besked om för låg äggreserv så någon ivf återföring blev det aldrig. Vi fick erbjudande PM äggdonation i Umeå men gick även vidare m detta i Riga har nu en son som fyller ett imorgon. Nu är jag på gång m syskonförsök oxå i Riga. Om allt ser bra ut på ul imorgon blir det fet på torsdag.

• drömmer om ett barn

Micro: Jag kommer ihåg dig sedan tidigare. Vad roligt att ni fick er efterlängtade son till slut, grattis! Hur kom det sig att ni valde Riga? Håller tummarna för att det ser bra ut på VUL imorgon så ni kan göra FET på torsdag. Har ni många embryon i frysen? Hoppas ni får ett toppenkalas imorgon!

• Micro

Mycket glad son under hela kalaset så d var lyckat. Bra ul idag så åker till Riga på onsdag, fet på torsdag:) Vi valde Riga eftersom det inte är ngn väntetid o lätt att åka. Vår son var 8 månader när Umeå (som vi stod i kö för ÄD hos oxå) hörde av sig så ca 18 mån väntetid. Dessutom måste 2 par dela på äggen fr en donator i Umeå (alltså färre ägg). Vi har 8 embryon i frysen så vi hoppas p ett helsyskon till vår son.

• fabi

Hej jag behöver hjälp att tyda en graviditetstest. Ser ni ett svagt andra streck eller är det jag som inbillar mig.