• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Dipsy

Hallå allesammans...

ett tag sen jag var in här..

känns lite små kaotiskt i min hjärna för tillfället..

Eftersom Sofia (som vi vill ska göra återinföringen) är ledig under vecka 4 har vi utgått från att det inte blir denna månad...men nu verkar min mens dra på sig lite vilket innebär att ev återinföring blir under vecka 5...

samtidigt som jag är mellan två jobb och troligtvis hamnar på just den veckan som mitt nya jobb startar...alltså vet knappt in och ut...och på råga på allt känns det som om jag är helt ensam om detta...känns som om jag inte kan prata med nån om vad jag känner och hur vi ska göra...mannen lägger all logistik på mig...hur funkar det hos er andra??

Just idag är ingen bra dag  för att tänka logiskt alls:( blä

• trex2013

Har över en hel del läkemedel som jag nu inte behöver i mina ÄD behandlingar.
    Jag har:

Otrivelle
    Puregon
    Synarela
    Lutinus

Allt givetvis förvarat som det ska. Messa om intresse finns.

• Dipsy

Jo är på dag 5 i behandingen...

Börjar med olgalutranen i kväll...ul i morgon för att se hur många äggblåsor det kan tänkas bli...

Hur går det för er andra...nån fler som är i startgroparna?

• Dipsy

Ingen mer som är under behandling???

själv blir det äggplock på måndag...

• Dipsy

Tack :)

Är så nervös inför morgondagen, men jag har maxdos på både lugnande och smärtstillande så det ska nog gå bra..

Men samtidigt så tragiskt att jag fått gå igenom sååå många äggplock innan jag fått maxdos...

vågar knappt räkna med tror det blir 10gången i morgon...

hur många gånger har ni andra gjort och hur många graviditeter har det lett till?

• jennyz

Lycka till Dipsy!!! Har de inte velat ge dig maxdos tidigare ÄP?
    Jag tappade räkningen vad gäller syskonförsöken, det blev nog 4 ÄP tror jag och massor med FET, första barnet blev det 3 ÄP och ett FET, tyckte det var mycket, men är såklart överlycklig att det gick vägen tillslut... Hoppas verkligen ni får ett lyckat ÄP imorgon och ett stort fint plus om 2-3 veckor!!!!!

• Dipsy

Jennyz: nej de har inte gett mig maxdos tidigare...förra gången fick jag det jag ville ha...men att det ska ha krävts sååå många äggplock för mig som har varit såå smärtsamma....och hela situationen gör så jag har svårt att hålla ihop mig...vill bara gråta...och vet inte vad jag ska göra av mig...är inte så i vanliga fall så därför känns det extra skönt att jag får lugnande direkt så jag slipper känna så mycket både psykiskt och fysiskt...

det var endast 6 äggblåsor så jag är inställd på att antalet inte är så jätte många...men det har det å andra sidan aldrig varit...

• jennyz

Så tragiskt att de inte gett dig det tidigare, första försöket visste de inte men efter det borde de lyssnat på dig och justerat, stackare!
    Jag hade allt från 24 ägg till 5, de ggr jag lyckades hade jag ung 4-6 ägg men bättre kvalitet, så få ägg med superkvalitet vill vi se imorgon!! ð???