• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Ivf-ulrika

Hej

Har nu tagit menopur och fostimon sprutor i 3 dagar och märker att mens blödningen är betydligt mindre än vad den brukar vara!

Är det vanligt när man påbörjat behandlingen?

• Micro
    Kvinna32 skrev 2017-01-18 20:38:06 följande:

Vi har fått tid för frysåterföring på tisdag... äntligen!!

Åh vad spännande. Håller tummarna att allt går bra.

Själv gjorde jag ul idag o d var ok resultat. Slemhinnan behöver växa till lite mer men verkar lovande, hoppas på frysåterföring den 2 feb.
  • BK1986
    Micro skrev 2017-01-23 11:03:54 följande:

Åh vad spännande. Håller tummarna att allt går bra.

Själv gjorde jag ul idag o d var ok resultat. Slemhinnan behöver växa till lite mer men verkar lovande, hoppas på frysåterföring den 2 feb.

Heja! Håller tummarna att allt går bra. <3
  • BK1986
    Kvinna32 skrev 2017-01-24 17:56:58 följande:

Nu har vi fått tillbaka en fin blastocyst...

Grattis! :) När har ni testdag?
  • Kvinna32

Testdag var lite luddigt men om 21 dagar ungefär. Men känner jag mig själv börjar jag testa tidigt

• Micro
    Kvinna32 skrev 2017-01-24 20:24:01 följande:

Testdag var lite luddigt men om 21 dagar ungefär. Men känner jag mig själv börjar jag testa tidigt

Grattis, vad spännande.
  • Micro
    Frökenankare skrev 2017-01-20 11:29:41 följande:

Jobbiga besked idag, efter andra VUL har dom inte växt som önskat. Ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. I absolut bästa fall kan det bli äggplock nästa vecka ändå. Någon som varit med om samma?

Hur gick d på vul? Hoppas ni får köra på m plock.
  • Frökenankare
    Micro skrev 2017-01-24 21:37:55 följande:

Hur gick d på vul? Hoppas ni får köra på m plock.

Dåligt, fortfarande för små äggblåsor. Nu har jag tagit dos i två dagar till. Nytt VUL imorgon. Antingen så bryter vi eller så blir det plock på fredag. Så jävla nervös nu.. vill inte bryta.
  • Frökenankare

Heja oss alla som kämpar!

Idag fick jag ett glädjande besked, fot blir äggplock på fredag. Äntligen går något som vi vill. Fundera faktiskt på ett glas vin ikväll för att fira, det kan väl inte vara någon fara?

Lycka till alla ni som gör äggplock imorgon, håller tummarna!