• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro
    Frökenankare skrev 2017-01-25 19:05:39 följande:

Heja oss alla som kämpar!

Idag fick jag ett glädjande besked, fot blir äggplock på fredag. Äntligen går något som vi vill. Fundera faktiskt på ett glas vin ikväll för att fira, det kan väl inte vara någon fara?

Lycka till alla ni som gör äggplock imorgon, håller tummarna!

Härligt att nu får köra på. Tycker du ska passa på att fira, ett steg närmare...

Ökad medicindos o nytt ul för mig på fredag då får vi veta om d blir återföring nästa torsdag. Vill inte avbryta igen som i december.

Håller tummarna för oss, vi kommer ju ligga väldigt nära varandra. Håller tummarna att vi snart är ruvare.
  • Frökenankare
    Micro skrev 2017-01-25 20:19:40 följande:

Härligt att nu får köra på. Tycker du ska passa på att fira, ett steg närmare...

Ökad medicindos o nytt ul för mig på fredag då får vi veta om d blir återföring nästa torsdag. Vill inte avbryta igen som i december.

Håller tummarna för oss, vi kommer ju ligga väldigt nära varandra. Håller tummarna att vi snart är ruvare.

Hur har det gått för dig?
  • Ivf-ulrika

Då har vi fått tid för äggplock. Tisdag morgon smäller det och hoppas mina 4 äggblåsor inehåller något fint ägg...man har ju oddsen emot sig med bara 4 äggblåsor!

Hur går det för er andra?

• Vårivfresa
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-27 15:40:29 följande:

Då har vi fått tid för äggplock. Tisdag morgon smäller det och hoppas mina 4 äggblåsor inehåller något fint ägg...man har ju oddsen emot sig med bara 4 äggblåsor!

När vi gjorde vår ivf så hittade dom bara 4 ägg... Två blev befruktade och ett av dem hade delat sig så som läkaren ville.. vi trodde att det var helt kört men det var guldägget, är i v16 :)
  • Frökenankare

Då var plocket gjort! Gick verkligen över förväntan, klarade mig utan lugnande och var en helt okej smärta som gick bra att härda igenom. Nu är jag hemma och vilar med mensvärk. 4 ägg fick vi ut, kändes lite tyckte jag men läkaren var mycket positiv. Återföring på måndag, så nu är det bara att hålla tummarna!

Hur går det för er alla?

• Ivf-ulrika
    Vårivfresa skrev 2017-01-27 15:48:47 följande:

När vi gjorde vår ivf så hittade dom bara 4 ägg... Två blev befruktade och ett av dem hade delat sig så som läkaren ville.. vi trodde att det var helt kört men det var guldägget, är i v16 :)

Va kul att höra. Inte har man gett upp hoppet hoppas att två kan bli befruktade då vi fått tillstånd att sätta in två då vi har låga odds.
  • Micro
    Frökenankare skrev 2017-01-27 16:17:24 följande:

Då var plocket gjort! Gick verkligen över förväntan, klarade mig utan lugnande och var en helt okej smärta som gick bra att härda igenom. Nu är jag hemma och vilar med mensvärk. 4 ägg fick vi ut, kändes lite tyckte jag men läkaren var mycket positiv. Återföring på måndag, så nu är det bara att hålla tummarna!

Hur går det för er alla?

För oss blir det återföring på fredag:) om upptiningen går bra förstås. Tredje syskonförsöket så jag försöker hålla förhoppningarna nere. Ett misslyckat o ett sent missfall.

Har ni fått återfört eller odlar d länge?
  • Micro
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-27 15:40:29 följande:

Lycka till imorgon. Håller tummarna.

Jag väntar på fredag:)
  • Ivf-ulrika
    Micro skrev 2017-01-30 17:06:52 följande:

Lycka till imorgon. Håller tummarna.

Jag väntar på fredag:)

Tusen tack ska bli skönt att få detta steg avklarat.

Hoppas allt kommer gå vägen för er med och att det går bra på fredag!
  • Frökenankare
    Micro skrev 2017-01-30 17:05:00 följande:

För oss blir det återföring på fredag:) om upptiningen går bra förstås. Tredje syskonförsöket så jag försöker hålla förhoppningarna nere. Ett misslyckat o ett sent missfall.

Har ni fått återfört eller odlar d länge?

Vi skulle ha återfört idag men det blev inget då äggen inte delat sig som de skulle. Jag är helt knäckt och vet just nu inte hur man ska orka gå vidare..