• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Frökenankare
    Kv89 skrev 2017-05-12 09:08:05 följande:

Hej! Nån som vet om Umeå har öppet på helgerna? Läser att ex Falun och Uppsala brukar köra insättningar på helgerna..

Umeå har inte öppet på helgen. Dom kör insättning på vardagar. Har du gjort en färsk IVF?
  • Kv89

Frökenankare, jag gör långa protokollet, är på spraydag 16 med synarela idag, ska ta blodprov på mån och får väll se då när jag får börja med bemfola injektionerna, planerat äggutag verkar bli sista veckan i maj, längtar!!!

En fråga, nån av er som använt synarela? Jag fick min mens som väntat för 1v sedan idag. Men jag har fortsatt haft s.k spottings, har tidigare haft det innan mens sedan 1,5 år tillbaka men aldrig så här efter mens. Är det en biverkan på synarela eller bör jag vara orolig?

• Frökenankare
    Kv89 skrev 2017-05-12 11:13:49 följande:

Frökenankare, jag gör långa protokollet, är på spraydag 16 med synarela idag, ska ta blodprov på mån och får väll se då när jag får börja med bemfola injektionerna, planerat äggutag verkar bli sista veckan i maj, längtar!!!

En fråga, nån av er som använt synarela? Jag fick min mens som väntat för 1v sedan idag. Men jag har fortsatt haft s.k spottings, har tidigare haft det innan mens sedan 1,5 år tillbaka men aldrig så här efter mens. Är det en biverkan på synarela eller bör jag vara orolig?

Aha, men då kan du känna lugnet. Dom genomför bara ägguttag på måndag, onsdag och fredag. Det är för att kunna återföra 3 eller 5 dagars på en vardag. Det kommer gå fint =) Det andra kan jag inte svara på då jag bara gjort korta protokoll. Lycka till!
  • Norris

Fan... då har man börjat blöda igen. Vecka 6+1 idag.... är väl bara ett ge upp än en gång...

• BK1986
    Norris skrev 2017-05-13 17:12:11 följande:

Fan... då har man börjat blöda igen. Vecka 6+1 idag.... är väl bara ett ge upp än en gång...

Nejmen nej!!! Hopps att det inte är någon fara. <3 Har du varit och kollat upp det?
  • Norris
    BK1986 skrev 2017-05-13 21:39:01 följande:
    Nejmen nej!!! Hopps att det inte är någon fara. <3 Har du varit och kollat upp det?
    Nej, jag har VUL inbokat den 26/5 så de e väl lika bra att vänta tills dess.
    Men alla mina mf har börjat precis likadant
  • BK1986
    Norris skrev 2017-05-13 21:46:09 följande:

Nej, jag har VUL inbokat den 26/5 så de e väl lika bra att vänta tills dess.

Men alla mina mf har börjat precis likadant

Hur går det för dig? <3
  • Norris
    BK1986 skrev 2017-05-15 14:54:34 följande:
    Hur går det för dig? <3
    Jag blöder fortfarande. Inte lika mycket, men ändå så pass att jag antar att det är kört.

Idag fick vi en faktura från ivf-kliniken på blodprover de gjorde på min make inför vår senaste FET. Är det någon som vet varför det finns krav att maken ska lämna blodprover när han redan "har gjort sitt"?
  • BK1986
    Norris skrev 2017-05-15 16:28:25 följande:

Jag blöder fortfarande. Inte lika mycket, men ändå så pass att jag antar att det är kört.

Idag fick vi en faktura från ivf-kliniken på blodprover de gjorde på min make inför vår senaste FET. Är det någon som vet varför det finns krav att maken ska lämna blodprover när han redan "har gjort sitt"?

Fy. Jag beklagar. :( Du vill inte åka in och kolla?

Skumt! Tror inte att min sambo lämnat några blodprover sedan vår utredning. Sa de inte vad de skulle kolla?
  • Norris
    BK1986 skrev 2017-05-15 19:47:13 följande:
    Fy. Jag beklagar. :( Du vill inte åka in och kolla?

Skumt! Tror inte att min sambo lämnat några blodprover sedan vår utredning. Sa de inte vad de skulle kolla?
    Nej jag väntar tills mitt inbokade VUL 26/5. Förra året när vi fick missfall såg allt bra ut på ultraljudet men en halvtimme senare blödde jag ut allting. Så även om vi åker in nu och det ser bra ut så kommer jag fortsätta vara orolig.

Jag frågade en sköterna på kliniken varför han behövde lämna prov eftersom jag tyckte det var onödigt. Då svarade hon att dom måste ta prover enligt lagen. Det känna bara så konstigt. Tänk om det nu skulle vara så att han hade nån sjukdom, skulle vi inte få skaffa barn då?