• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pitebo
    Kv89 skrev 2017-06-18 10:01:33 följande:

Hej, usch hatar att jag börjar tappa hoppet, är på ruvardag 6 idag med blastocyt, tjuvtestade negativt idag. Blöder även lite lite, är endast lite beige/brun färgat lutinus/flytning. Började igår, hade även så före och första dagarna efter insättningen. Sen har det varit vitt tills igår då jag va på toa och skötte magen, då kom det färskt ljusrosa på papperet och sen har det varit beige/brunt. Kan det ha börjat blöda pga av krystning? Blödde ju ingeting innan så det verkar ju konstigt tycker jag att det vart i samband med det. Känner nästan ingenting i magen längre, ytterst lite molvärk då och då, haft känningar i brösten ända sedan jag började med lutinus men det har nästan försvunnit nu. Blir orolig. Kommer bli knäckt om detta inte går vägen. Blev så ledsen då det inte visade ens liiite positivt i morse eftersom man läst att många plussar redan då blev blastisar. Vad tror ni om mina blödningar och neg grav. Test?

Hur går det? Har blödningar slutat? Kan ju tyvärr inte göra dej så mycket klokare. Är ju novis jag med när det kommer till det här!
  • Kv89

Blödningarna har snarare blivit värre. Nu kommer det mörkrött/brunt slem (ursäkta) sen har jag mensvärk. Usch, grät så mycket i går så jag har alldeles svullna ögon idag. Pratade m kliniken och som jag vet är det ju vanligt att man blöder, bara avvakta och se ifall det blir värre eller om det avstannar. Låter ju inte lovande direkt iomed att jag har mensvärk och blöder mörkrött. Dock är det inte så mycket som vid en vanlig mens utan kan ha vanligt trosskydd. Känns skit oavsett iallafall.

Hoppas verkligen jag har fel

• Kv89

Åh det går inget vidare, jag tror att jag haft min mens som kom på rd 7, är inte det lite tidigt?

Testade neg idag på rd 10. Vill inte ge upp hoppet riktigt trots att jag inte känner några som helst grav symtom. Blödningen (mensen) höll i sig i 3 dagar och idag har det varit gammalt blod som kommit ut. Brukar inte ha så lång mens annars heller, svårt att bedöma mängden då jag alltid annars använder tampong. Men tyvärr var det nog mensen. Pratade med umeå och fick tidigarelägga min testdag tills på sön. Är det neg då är det ju kört. Väldigt svårt att tro att det på nått vis ska vara pos ändå. Dock har jag idag känt som lite ilningar i tjejmagen och i ljumskarna. Men vågar inte ens tänka tanken på att kanske.. kanske! Usch ruvartiden tar verkligen kål på en.

• Pitebo

Har plussat svagt idag på ruvardag åtta med eftermiddagsurin, var så ivrig! Haha!

Ska testa om nån dag igen. Har TD den 6/6 egentligen.

• Pitebo
    Kv89 skrev 2017-06-22 23:02:59 följande:

Åh det går inget vidare, jag tror att jag haft min mens som kom på rd 7, är inte det lite tidigt?

Testade neg idag på rd 10. Vill inte ge upp hoppet riktigt trots att jag inte känner några som helst grav symtom. Blödningen (mensen) höll i sig i 3 dagar och idag har det varit gammalt blod som kommit ut. Brukar inte ha så lång mens annars heller, svårt att bedöma mängden då jag alltid annars använder tampong. Men tyvärr var det nog mensen. Pratade med umeå och fick tidigarelägga min testdag tills på sön. Är det neg då är det ju kört. Väldigt svårt att tro att det på nått vis ska vara pos ändå. Dock har jag idag känt som lite ilningar i tjejmagen och i ljumskarna. Men vågar inte ens tänka tanken på att kanske.. kanske! Usch ruvartiden tar verkligen kål på en.

Hur går det för er? Testat ännu?
  • LottaU
    Pitebo skrev 2017-06-25 21:13:28 följande:

Har plussat svagt idag på ruvardag åtta med eftermiddagsurin, var så ivrig! Haha!

Ska testa om nån dag igen. Har TD den 6/6 egentligen.

Wow. Grattis på dig! Så himla skoj.

Håller tummarna att den lill* stannar och mår bra i 9 månader. :)
  • Pitebo
    LottaU skrev 2017-06-26 22:29:20 följande:

Wow. Grattis på dig! Så himla skoj.

Håller tummarna att den lill* stannar och mår bra i 9 månader. :)

Tack snälla! Testade starkare idag så hoppas verkligen att detta slutar väl nu!
  • Norrlandskvinnan

Hej på er! 
    Jag har en fråga: Vi är uppsatta för IVF i umeå, har fått en bekräftelse från läkaren som skrev remissen att remissen är skickad. Får man även efter bekräftelse från umeå? Eller hur fungerar det? 

• Kv89

Till pitebo! Stort grattis till ert plus.

För oss gick det inte vägen denna gång därav frånvaron härifrån. Varit så nere. Usch!

Men nya tag i aug då vi gör en frysåterföring. Hoppas på bättre lycka då. Nån som vet om det är större chans att lyckas vid ett FT under normal cykel?