• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Pitebo
    Kv89 skrev 2017-07-02 20:34:48 följande:

Till pitebo! Stort grattis till ert plus.

För oss gick det inte vägen denna gång därav frånvaron härifrån. Varit så nere. Usch!

Men nya tag i aug då vi gör en frysåterföring. Hoppas på bättre lycka då. Nån som vet om det är större chans att lyckas vid ett FT under normal cykel?

Åh nej! Känner så med dej! Försök att njuta av sommaren allt vad ni kan! Med vin, bad och massor av sol! (lätt för mer att säga men man får helt enkelt försöka göra så gott man kan)

Kämpa på, i augusti får ni ju en ny chans!

Kram
  • Norrlandskvinnan

Har precis fått en bekräftelse från IVF kliniken att de har tagit emot vår remiss! Jippie.. =) Min nästa fråga till er, är det någon av er som har fortsatt att ta letrozol i väntan på att få komma till umeå? 

• LottaU
    Pitebo skrev 2017-06-26 23:45:45 följande:

Tack snälla! Testade starkare idag så hoppas verkligen att detta slutar väl nu!

Hur går det för dig, känner du av någonting? Visst var det nu i veckan du hade den "officiella" testdagen? Håller fortsatt tummarna! <3
  • LottaU
    Kv89 skrev 2017-07-02 20:34:48 följande:

Till pitebo! Stort grattis till ert plus.

För oss gick det inte vägen denna gång därav frånvaron härifrån. Varit så nere. Usch!

Men nya tag i aug då vi gör en frysåterföring. Hoppas på bättre lycka då. Nån som vet om det är större chans att lyckas vid ett FT under normal cykel?

Så himla trist att det inte ville sig. :(

Har aldrig gjort FET, men vet att läkaren sa på vårat uppstart-möte att de har ungefär lika stor andel lyckade återföringar med frysta och färska! Vet inte om han pratade utifrån vår åldersgrupp eller generellt (är 36, så kanske räknas som lite äldre).

Njut ordentligt av sommaren med rosevin och annat gott, så hoppas vi att det är erat guldembryo som finns i frysen! <3
  • LottaU
    Norrlandskvinnan skrev 2017-07-03 19:19:50 följande:

Har precis fått en bekräftelse från IVF kliniken att de har tagit emot vår remiss! Jippie.. =) Min nästa fråga till er, är det någon av er som har fortsatt att ta letrozol i väntan på att få komma till umeå? 

Har aldrig använt letrozol, hoppas någon annan kan uttala sig om det.

Grattis till bekräftelsen! Hoppas ni får en tid att komma igång snart! Vi bor i Umeå och skrev upp oss på en lista för kort varsel, dvs att vi kunde ta tider som kom från sena avbokningar. Det är ett hett tips, om ni har möjligheten och vill komma igång fort. Vi fick vår första tid ca en månad efter att de tog emot remissen. :)
  • Norrlandskvinnan
    LottaU skrev 2017-07-04 16:04:13 följande:
    Har aldrig använt letrozol, hoppas någon annan kan uttala sig om det.

Grattis till bekräftelsen! Hoppas ni får en tid att komma igång snart! Vi bor i Umeå och skrev upp oss på en lista för kort varsel, dvs att vi kunde ta tider som kom från sena avbokningar. Det är ett hett tips, om ni har möjligheten och vill komma igång fort. Vi fick vår första tid ca en månad efter att de tog emot remissen. :)
    Tack för tipset! Ska ringa dom imorgon och höra hur väntetiderna ser ut. :) Vill bara komma igång, som alla andra såklart. hehe.. 
  • Pitebo
    LottaU skrev 2017-07-04 15:51:59 följande:

Hur går det för dig, känner du av någonting? Visst var det nu i veckan du hade den "officiella" testdagen? Håller fortsatt tummarna! <3

På torsdag ska jag testa.

Har lite diffusa symptom. Men försöker ta en dag i taget är ju i vecka sex nu, 5+3 idag. Så är lite väl tidigt att bygga upp en massa förväntningar. Man försöker ju liksom att skydda sej själv lite från besvikelsen om det inte går vägen.
  • ijo

Någon som vet ifall kliniken har stängt både lördagar och söndagar? Eller bara söndag? Ska göra fet och tänkte ifall ägglossningen kommer på "fel" dag.

• Norrlandskvinnan

Vi har bokat ennresa till Spanien om 2 veckor. I september kommer vi få vår första tid inför ivf. Borde vi låta bli att resa? Vilka är råden som man får?

• LottaU
    Norrlandskvinnan skrev 2017-08-07 21:54:06 följande:

Vi har bokat ennresa till Spanien om 2 veckor. I september kommer vi få vår första tid inför ivf. Borde vi låta bli att resa? Vilka är råden som man får?

Hej, vad jag vet så finns det inga restriktioner om Spanien-resor. Tror bara det är ställen med zikavirus, eller något annat mer "farligt" som gör att en måste vänta med behandling.
    Kliniken öppnade väl igen den här veckan, har jag för mig - skicka ett mail så får du ett ordentligt svar.  De brukar vara så himla lätta att ha att göra med. :)
    Håller tummarna för att ni får komma igång så snart som möjligt! <3