• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • germany
    Hannah8401 skrev 2012-12-15 08:17:21 följande:
    Gratulerar dig i denna tråd oxå kära Germany! GRATTIS!!!!
    Tack Hjärta
  • myran6801

Åh Germany, du är så värd detta plus!!!! Du är en av de finaste som jag stött på här på FL. Det kommer gå strålande! Åh vad glad vår gemensamma vän/akupunktur Lotta H kommer bli!!!!! Kram

• PimPim1

Grattis Germany, vad roligt! Förstår om du inte tror på att det är sant och att det ska gå vägen ännu men ett plus är första steget till ett mirakel och det är du faktiskt värd. {#emotions_dlg.flower} 

• germany
    myran6801 skrev 2012-12-15 08:41:55 följande:
    Åh Germany, du är så värd detta plus!!!! Du är en av de finaste som jag stött på här på FL. Det kommer gå strålande! Åh vad glad vår gemensamma vän/akupunktur Lotta H kommer bli!!!!! Kram
    TACK så väldans mycket kära Myran! Fint av dig att pusha mig framåt med lite framtidstro....jag behöver nog det just nu.

Jag måste erkänna att jag är ganska så rädd & darrig....är väl totalt skadad av alla motgångar som den här barnverkstaden har lagt i min ryggsäck och som gjort att den många gånger varit väldigt tung att bära. Men jag tvingar mig verkligen att försöka "lätta på ryggsäcken" och att känna lite glädje just "här & nu".....En dag i taget Glad

Hi hi, Lotta är den första jag pratat med och den första som fått se plus på bild. Vi hade en lång pratstund i går, finns ingen bättre än henne att lätta sitt hjärta för Solig

Och du vet att jag håller tummar för dig fortfarande. Läste nyss i ÄD tråden om din oro. Jag hoppas att din magkänsla har fel....Jag kikar in där varje dag ska du veta. Kram kram Hjärta
  • germany
    PimPim1 skrev 2012-12-15 08:45:33 följande:
    Grattis Germany, vad roligt! Förstår om du inte tror på att det är sant och att det ska gå vägen ännu men ett plus är första steget till ett mirakel och det är du faktiskt värd. {#emotions_dlg.flower} 
    Ett plus är i allafall ett plus :) Något som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva och definitivt inte den naturliga vägen!! Och nej, jag tror inte på att detta är sant......fattar verkligen... INGENTING Drömmer

Förresten, hur länge har du ätit DHEA nu?
  • myran6801

Kram kram Germany!!! Fint att du pratat med världens bästa Lotta!!! Önskar jag får den chansen oxå!!!! Så klart det ska gå bra nu vännen!!! Känn lycka och glädje för det är du värd.

• PimPim1
    germany skrev 2012-12-15 08:58:25 följande:
    Ett plus är i allafall ett plus :) Något som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva och definitivt inte den naturliga vägen!! Och nej, jag tror inte på att detta är sant......fattar verkligen... INGENTING Drömmer

Förresten, hur länge har du ätit DHEA nu?

Härligt! Njut av att inse att det faktiskt är sant, om och om igen :)

Jag har ätit i ca 2,5 månader och då räknar jag inte med tiden jag tog 7 keto..  
  • Lillstoran
    germany skrev 2012-12-15 08:12:31 följande:
    Sedan så känner jag att jag måste få skriva av mig då jag inte vill vända mig till någon i min närhet i detta.... Jag tar sats och försöker mig på att skriva, fast det känns väldigt konstigt & overkligt må  jag då säga! Miraklet som händer "alla andra men inte mig".....har nu faktist hänt mig på riktigt! Jag har fått ett  på graviditetstest och inte via IVF utan den naturliga vägen. Är förstås försiktigt glad, men också på min vakt och låter inte glädjen få skölja över mig alltför starkt. Men liiite glad tvingar jag mig att få vara här och nu i allafall.

Ett stort GRATTIS! Vilken fin julklapp!
  • Lillstoran

Mba - kul att du är på gång! Vilket upplägg! Trodde inte man kunde ta mer än 450 enheter totalt. Vi ålder tummarna!

• MissBoring

Kära Germany vad roligt att läsa att du fått ett plus! Försök att ta en dag i taget och njut När började du ana att det va något på gång? Kram