• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • mian04

Hej! Jag har börjat äta ett naturläkemedel som heter Barbasco som importeras från Florida och säljs vid återförsäljare i Sverige och Norge.

Barbasco innehåller inte syntetiskt DHEA men får kroppen att själv bilda mer dhea-s. Är det någon som vet om Barbasco Plus är sämre än syntetiskt dhea om man är en så kallad low responder?

http://www.dhea.no/Barbasco_Plus.html

• Lillstoran

Germany - hur går det? Hur fick du tillstånd HCG hos VC! Jag gjorde mina prov hos min gynekolog andra gången och på Karolinska tredje gången. Kör du alla tilläggsmediciner nu när du har blivit gravid spontant? God jul!

• Cice

Hej alla!

Jag ville bara önska er alla GOD JUL!!Tomte Är inte den som skriver ofta men läser mycket och kämpar lika mycket som ni andra.....

Varma hälsningar  {#emotions_dlg.flower} 

• germany

Lillstoran - HCG prov är inget problem att få ta på vanlig VC, det är ett enkelt blodprov som används för att fastställa graviditet. Provet skickas för analys till sjukhusets labb och jag får vänta på svar till dagen därpå bara.

Det tog några dagar innan jag började med fragmin samt progestron, men kortison och trombyl hade jag tagit.

• germany

Till alla fina vänner i den lika fina tråden vill jag önska eder alla

~ EN RIKTIGT GOD JUL ~

Hjärta Tomte Hjärta

• Lillstoran
    germany skrev 2012-12-24 07:09:20 följande:
    Lillstoran - HCG prov är inget problem att få ta på vanlig VC, det är ett enkelt blodprov som används för att fastställa graviditet. Provet skickas för analys till sjukhusets labb och jag får vänta på svar till dagen därpå bara. Det tog några dagar innan jag började med fragmin samt progestron, men kortison och trombyl hade jag tagit.

Spännande - vilken vecka är du i nu? Har du gått med i någon gravidtråd ännu? Jag väntade - väldigt - länge av rädsla för att något skulle gå snett. Tänkte länge, går jag med i en gravidtråd får jag väl missfall. Nu börjar det dra ihop sig på allvar. En väska står t o m om något oförutsett skulle hända. Karolinska - planerat kejsarsnitt det 15 januari. 5 dagar före BF. Det känns tryggt med Karolinska, alla svåra specialfall går ju där. Angående gravidtrådar så får det väl bli en "vanlig" tråd för dig längre fram eftersom det är på naturlig väg och inte IVF?! Ett tips är att gå med i några trådar med blandade åldrar och erfarenheter och inte bara trådar där det är 40 +. Möjligen leta efter ort och när BF är. Kände precis som du att den där 40 + tråden inte var något för mig. Alla misslyckades ju. Först misslyckades en, sedan misslyckades nästa, sedan misslyckades nästa etc. Det var väldigt få det gick bra för och de var i regel runt 40 år. Borde döpa om tråden till "Tråden där alla misslyckas gång på gång". Visst misslyckas folk i andra trådar, men i trådar där det är många yngre, blandad ålder, folk som gör Landstingsförsök, folk som gör IVF första gången misslyckas folk inte i samma utsträckning. Läser då då Falun tråden för skojsskull och kan snabbt konstatera att det är ett helt annat resultat i den än i 40 + tråden, säkerligen för att det är många yngre. Jag gillar inte när man delar in folk i ålder, vill absolut inte hamna i en föräldragrupp där det bara är 40 +. Tycker tvärtom det är utvecklande med olika åldrar. De flesta är 18 - 43 år i föräldragruppen enligt barnmorskan på Östermalm. Det är ovanligt att någon är yngre än 17 år eller äldre än 43 år genomgående.
  • germany

Lillstoran - Jag är i vecka 6. Allt är alltså väldigt tidigt och allt kan hända. Jag tar inget för givet då jag knappt kan ta in att jag fått ett plus!  Tar en dag i taget och skulle bara vilja veta om det finns ett tickande hjärta eller ej. Låååånga dagar kan jag lova fram tills jag får göra VUL......

Jag kommer nog inte vilja lämna mina favorittrådar då jag fått så mkt stöd och hjälp av så många fina människor och kan jag bara ge något tillbaka så vill jag göra det tills vi alla till slut kanske lyckas. (Alla nya som strömmar till allt eftersom finner nog varandra och jag tror att hjälp alltid kommer att finnas så länge trådarna lever vidare.) Sedan så lär det väl kanske bli så att man förr eller senare lämnar FL mer eller mindre eller helt,  beroende på vilken väg livet leder. Men jag är inte där än i allafall Glad

Gällande 40-tråden så tyckte jag faktiskt jättemycket om den, så jag lämnade inte den pga att den inte var något för mig utan av en helt annan anledning.  

15 Januari!! Du är snart mamma! Vilken lycka! Solig