• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • germany

Miss B - Så roligt att läsa du fick tillbaka 2 st småttingar Solig.
    Njut av att du nu har fått dina små hos dig och så hoppas jag de boar in sig och snart ger dig besked om att de finns :)

• MissBoring
    germany skrev 2013-01-19 15:41:33 följande:
    Miss B - Så roligt att läsa du fick tillbaka 2 st småttingar .

Njut av att du nu har fått dina små hos dig och så hoppas jag de boar in sig och snart ger dig besked om att de finns :)

Tack. Jag känner mig så himla nöjd hoppas också dom snar börjar "jäklas" med mig!!
  • germany

Tuvalina - Kul att se dig här igen. Solig  Hoppas ditt nya jobb inte sliter ut dig för mycket och så hoppas jag förstås att du trivs på jobbet.
    Tack som frågar hur jag mår, jag mår mkt bättre efter att vi gjorde vul, men helt släpper inte oron eller funderingarna....det är enklare sagt än gjort när oron en gång funnits där gällande saker som jag inte kan styra över. Jättejobbigt med blödning och bruna flytningar.....

Myran - Kram till dig, tänker på dig ska du veta Hjärta

• myran6801

Germany, du är en sån fin vän. Du finns oxå i mina tankar. Det kommer gå bra för dig!!!! Kram

• Älva1973

MissB: jag ska tänka på dig och dina små frön :)

Hur många dagar efter ET säger läkarna att man har testdag vid IVF?

• MissBoring
    Älva1973 skrev 2013-01-19 19:02:35 följande:
    MissB: jag ska tänka på dig och dina små frön :)

Hur många dagar efter ET säger läkarna att man har testdag vid IVF?

Hos mina säger dom 18 dagar efter äp, räknar alltså dagen efter äp som dag 1 men det kan säker som med allt annat va olika!
  • Vi 5

MsB, är så glad för din skull med två finingar! Skulle de försöka odla den tredje? Du borde ju eg. testa med säkerhet 14 dagar efter ÄP som ju kan jämställas med äl, 18 dagar är ju outhärdligt Men så klart väljer man ju själv vad som känns bäst och så ska man ju testa på TD med!

Germany, ja det är ju inte konstigt med din oro, med tanke på allt. Men jag är glad att du ändå verkar ha det lite bättre än innan vul

• MissBoring
    Vi 4 skrev 2013-01-19 21:45:58 följande:
    MsB, är så glad för din skull med två finingar! Skulle de försöka odla den tredje? Du borde ju eg. testa med säkerhet 14 dagar efter ÄP som ju kan jämställas med äl, 18 dagar är ju outhärdligt Men så klart väljer man ju själv vad som känns bäst och så ska man ju testa på TD med!

Jag sa bara att dom säger att det är TD men jag ska ta lite extra hcg så jag får iaf en dryg vecka med "lugn och ro" innan jag ens kan börja fundera över resultatet.

Tack, vi är också glada. Så skönt att va i hamn! Ja de skulle iaf prova fortsätta odla den. Kram