• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • viola74

hej

tack för tippset criwi!

Ludwig är ju 5 månader och vänder sig inte heller, han har bara gjort det slumpvis och nu var det jättelänge sedan. Det kommer nog...det är väl som allt annat att endel inte kryper heller.

• Maria73

Välkommen lilla puff! Roligt att du hittat oss.

Soffien: Tyra är oxå himla lat. Kan bero på att hon inte gillar att ligga på golvet utan föredrar sin gåstol. Men man får väl bita i det sura äpplet o lägga henne ner nån gång per dag i alla fall, så att hon får möjlighet att lära sej. Brukar försöka att hjälpa henne på traven lite genom att puffa till lite så att hon vänder sej (om hon ligger på sidan). Vet inte om det hjälper?!?!

Trevlig helg allihop!

• StinaTina

Tydligen så kan det vara så att bebisen vänder sig (te x från mage till rygg) en gång eller två. Sedan kan man få vänta, det kan ta veckor innan det händer igen.

Maria73, tröjan blev en hit! I morse satte jag på Emma motörheadtröjan och visade hennes pappa, han tyckte den var jättehäftig. Tack för att du hittade den åt mej.

• Linda Berg

Hej på er!!!
    Thea vände sig från mage till rygg den 6 januari, sen så tog det ett långt atg tills hon gjorde det igen..
    Sen nu den 16 februari så vände hon sig från rygg till mage, och har fortsatt med de sen dess.. Så fort man lägger henne på rygg så vänder hon på sig..

Hoppas allt är bra med er alla..
    Kram Linda & Thea

• ligre

Meja vände sig från mage till rygg 2 ggr på en dag för ungefär en månad sedan och sedan har hon inte gjort det....nu är det sååå nära att hon vänder sig från rygg till mage.
    Testade palsternackspuré idag och det tyckte Meja var aningen godare än potatispuré...men hon gör fortfarande härligt sura miner . Har köpt hem mild havregröt men vill inte påfresta hennes mage med det idag.
    Ni som ger gröt...vilken tid på dygnet gav ni smakportioner av detta?

• fröken

Vilhelm är oxå en latis, har inte vänt på sig en enda gång, men vänder sig till sidan i alla fall.

Linda, vi ger grötsmakisarna på kvällen, eller sen eftermiddar är det nog mer, runt 17. Fast, Vilhelm gillar inte gröt alls, så vi ska testa en annan sort nu. Puréerna går däremot i och han vill ha mer o mer. Efter att ha provar potatis, palsternacka, majs o morot ska vi börja med att byta ut amningen på lunchen till mat i hela portioner. Efter matlagningskursen är jag så sugen på att göra puréer

Nu ska jag (är hemma hos pappa söder om Gävle) se om min käre man kan komma med nåt tåg hem idag, vi är fullständigt insnöade här.

• Cingla

Jag ger Albin gröten på kvällen vid ca 17.30. Vid lunchtid får han grönsakspuré. I början gillade han allt och gapade som en fågelunge. Men sedan blev han genomförkyld och ville inte äta något annat än bröstmjölk. När snuvan försvann började vi med vanlig mat igen och nu tycker han inte alls det är lika gott! Han gillade inte potatis och dillköttspurén utan tyckte det var jätteäckligt. Gröten funkar men grönsakspuréerna går sämre. Jag som tänkt börja dra ner på amningen. Får väl ge det lite tid så kanske han blir sugen igen. Hoppas han inte blir en liten matvägrare bara. Min första var det och det var INTE kul.

Albin har vänt sig från rygg till mage sen 12/1, han var nästan 4 månader då! Dagen efter råkade han vända sig från mage till rygg men det har han inte gjort igen. I början vände han till mage så fort man la honom på rygg, nästan som en reflex. Nu har han börjat att vända sig till mageniblan då han ska sova och det vill man ju förstås inte. Har faktiskt hyrt ett andningslarm ifall han skulle vända sig på natten utan att vi märker det.

Ligre: ja visst är de härliga! Kollade på filmsnutten häromdagen och hela familjen samlades runt datorn och vi skrattade så vi grät!

• StinaTina

Blir det någon fika på tisdag?

Måste fråga: hur mycket sover era små om dagarna?
    Emma har sovit 30 minuter sedan 9.30 i morse, det är 10 timmar sedan. Är inte väldigt lite sömn för en så liten? Jag blir helt färdig, hon vill busa hela tiden.

• ligre

Vi kan fika på tisdag (det enda som skulle hindra är om Meja får en reaktion av vaccinet som hon får imorgon).

Criwi: Meja är rätt aktiv på dagarna (sover oftast lite längre på förmiddagen vid tiotiden och en stund vid lunch då hon oftast slumrar på min mage och jag somnar också, promenad i vagnen ca 1timme till 1,5....sedan på eftermiddag/kväll powernappar hon
    15-30 min åt gången tills hon sover för natten, somnar allt från 21.00-23.00). Vad kan det sammanlagt bli, kanske 3-4timmar på en dag... men sedan sover hon ju 8-10 timmar i sträck på natten.
    Men jag har varit med om att Meja endast har sovit en halvtimma på en dag...och då undrar man verkligen hur hon orkar hålla igång.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4