• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • Höst2

hej alla höst mammor! Tänkte höra om jag fick hoppa på eran tråd?

Är också ifrån Linköping och just nyinflyttad i tallboda, tillsammans med Sambo och dötter Lovisa född 15/10-05.

Gick tidigare i samma föräldrargrupp som Linda och Miia och de har berättat om era trevliga fikastunder. skulle vara kul att få lära känna er alla och känner att man har behov av att prata med andra mammor med barn i samma ålder nu när alla frågor om framförallt annan mat börjar komma. Men ni får säga ifrån om ni inte vill ha med mig.

Ha det så bra alla mammor och barn!

/ Kristina och Lovisa

• aurora76

Hej alla!

Välkommen Kristina och Lovisa:) Ni kan gärna följa med på fikat i mgon om ni kan....

Fika på tisdag, kl 14 på Mezzo

Criwi & Emma
    Tezz & Saga
    Ligre & Meja
    Marie-Louise & Freja
    Sonja & Lovina
    Malin & Ludwig
    Miia & Amelia

Tezz: Vi pratade häromdagen om denna "ballerina" skorna;)...jag provade dessa i butiken o mitt storlek var ju 39 så du behöver inte ta med dina...bara att du vet. Men tack ändå;)

Vi syns i mrgon! Vi kanske kommer lite senare... / Miia & Amelia

• Cingla

Soffien: Vilka sköna tider!!

Önskar Albin ville sova åtminstone 4h i sträck... Här är allt upp och ner just nu. Han vill bara amma och sover endast korta stunder i taget. Även natttetid!! Jag vill sooova

Viola74: vi har ungefär samma som ni.

Ser att ni ska ses på fika i morrn. Hade varit jättekul att komma förbi men hinner nog inte det. Skulle vara skoj och se alla live, så jag slipper glutta in i all krypin hela tiden för att minnas vem som är vem Men det kanske blir fler fika tillfällen? Hoppas ni får trevligt iaf!

Imorgon är ju fl avstängt!! Så ha det så bra alla tills det öppnar igen!

• ligre

Meja tackar för alla gratulationer på 5 månaders-dagen...o detta firade hon med 2:a vaccinationen. Hon var så duktig grät till lite o sen var det bra, men tittade misstänksamt på BVC sköterskan. Tror det var något upppiggande medel i 2a för hon har sprattlat o busat nu på eftermiddagen....än så länge inget gnäll ellel feber. Provade gröt o det var en verklig hit...med vatten i nappflaska till....mums!

Höst2: äntligen hör man något ifrån dig . Välkommen till oss!

• Höst2

Vi följer gärna med på fika i morgon om vi får...

Mezzo är det den som ligger på gränden vid HM? Ser ni någon förvirrad med barnvagn så är det nog jag...

/Kristina och Lovisa

• StinaTina

Höst2, välkommen hit.

ligre, kokar du vattnet innan Meja får det? (Det sa dom på bvc till oss att vi skulle göra.)

Nu har Emma somnat! I dag så har hon fått ihop hela 50 minuters sömn. 30 av dom var frukostluren vid 11-tiden, annars så har hon tagit sina "power naps" under dagen. Hoppas att hon sover till morgon nu, med avbrott 22.30 och ca 4.00 för lite mat.
    Det är nog med nöd och näppe hon får ihop 16 timmars sömn per dygn. I morgon är det dax för första sprutan (bättre sent än aldrig) ska bli intressant att se hur hon reagerar på det.

Jag har nog tänkt att försöka delamma ett tag till (minst till Emma blir 4 mån) får se om det blir längre (troligtvis inte längre än till 6 månader). Det beror på så mycket, om hon vill och om det finns mjölk kvar. Nappflaskan är ju så mycket enklare för henne att äta från. Inte säkert att hon går med på att tutta så länge till, det är ju jobbigt. Sedan så lider jag lite kalkbrist (äter kalktabletter men minnet är inte vad det borde vara) under tiden iom mjölkfri kost så jag får se vad dietisten säger om 2 veckor.

Emma är en liten golvbebis, älskar att ligga på golvet och busa. Hon tycker också om att ligga på mage, vilket hon ser ut att vara ensam om.
    Kanske inte så chockerande då om jag skriver att hon vände sig från mage till rygg första gången redan den 8 februari. Sedan fick vi vänta en vecka innan det hände igen.
    Nu är hon på g med att vända rygg till mage också (har hänt 1 gång), men det är lite jobbigt ännu.

Som det var någon som skrev: alla barn är olika. Vissa rullar aldrig runt (låter som jag pratar om en hund ) ,vissa kryper aldrig och andra lär sig sitta redan vid 4 månaders ålder. Inget är "rätt" alla är unika, det kommer om och när dom själva vill inte innan.
    Lite svårt att tvinga dom till saker och ting.

Vi syns i morgon.
    God natt och sov så gott.

• Maria73

Grattis Meja o Ebba! Tänk vad tiden går fort!!!

Hänger med på fikan!!

Fika på tisdag, kl 14 på Mezzo

Criwi & Emma
    Tezz & Saga
    Ligre & Meja
    Marie-Louise & Freja
    Sonja & Lovina
    Malin & Ludwig
    Miia & Amelia
    Kristina och Lovisa
    Maria & Tyra

• ligre

Criwi: Jag frågade BVC om kokning av vatten....men det behöver man ej med kommunalt vatten eftersom det kollas så ofta. Det är skillnad om man har en egen brunn.

Ni som ger era barn gröt....började ni med en smakportion om dagen och trappade sedan upp eller?
    Höst2: Japp det stämmer att Mezzo ligger i Gränden vid H&M

• viola74

HEj

Trevlig fika idag!

Criwi: till oss sa de att vattnet inte behövde kokas.

Ligre: jag ger en hel portion gröt nu om han vill ha (vilket är oftast)
    Jag gick från en smakportion och ökade lite nästan varje dag efter ca 3 veckor var jag uppe i en portion när han har velat ha mer så har jag ökat nästa dag osv..

• Cingla

ligre: japp, så gjorde vi. Med gröten alltså. Ikväll åt han faktiskt en hel portion! Jag är sååå glad. Fast 50 minuter senare ville han amma ändå!

Viola74: var du på fikat idag? Hade så gärna hängt på men kunde inte. En liten undran: har alla med sig vagnen in på fiket? Protesterar personalen? Jag skulle kunna ha Albin i bärselen eller så kan han sitta i matstol en stund. Men det är ju bra att ha vagnen om han somnar.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4