• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • Tezz80

Var här inne och skrev igår, men när jag skulle posta inlägget så gick Familjeliv ner och givetvis hade jag inte sparat. Minns inte vad jag skrev så det var väl inget superviktigt :)

Oj vad trött Saga var efter sången idag, tror vi gick 20 meter sedan sov hon :) Men det varade bara 30 minuter, 2 timmar har hon sovit sedan kl. 6 i morses och mer blir det inte innan det är nattning.

Songbird: Tråkigt att du inte kommer fler gånger, men jag förstår att du slutar.

Beträffande bajsfrågan så har jag inga svar. Saga har inte ätit så mycket, har testat palsternacka och gröt, gröten verkar hon få ont i magen av. Så vågar nog inte ge det på ett tag.

Lilla Puff och Höst 2: Välkomna hit!

Jenny: Grattis på födelsedagen... hoppas att du har haft en underbar dag och att det väntar en trevlig kväll!

• Elouise

Hej! Grattis Jenny på födelsedagen.
    Ja det kan verkligen bli stressigt på födelsedags förberedelser.
    Oj! Själv fyller jag också år snart, åren går så fort.

Freja har också varit på babysång i dag. Hon har sovit jätte mycket sedan dess.
    Tydligen väldigt uttröttande.

Alla här verkar ha börjat mata sina bebisar med annat.
    Vi har inte börjat med det än och Freja fyller 5 månader på måndag.
    Kanske det är dags nu? Har inte varit på något matinformationsmöte ännu.
    Vad var er första smakis för något?

• Ulle 74

Grattis Jenny

Elouise: vi började med potatis, det var så där... Sen tog vi palsternacka som var mumsigt. Hade jag vettat det hade jag börjat med palsternacka.
    Man börjar när man känner att det är rätt. Vi började innan smakinfon...

Nu har vi äntligen fått förklaringen på varför Samuel varit som han har de sista dagarna. Han har bajast 1 ggr/ halvtimme, har varit extremt mammaig, velat äta mest hela tiden, velat sova i mammas säng.
    Idag kom som sagt lösningen, det har precis kommit upp en liten tand i underkäken.

• StinaTina

Ulle, då har ni haft det riktigt mysigt dom senaste dagarna. Du kan ju trösta dej med att det värsta är över nu. Potatis smakar ju inget så det är inte så konstigt att det inte blev någon hit, bara nåt lustigt som kom in i munnen.

Ni som går på mamma-barn gympan hos friskis, hur är den?
    Är det mycket hopp & stuts eller är det som ett low-pass?
    Kör ni bara kondition eller är det styrka med i?
    Behöver man anmäla sig eller är det bara att dyka upp?
    Hur många personer tar dom/pass?
    Ska man ha med sig något speciellt?
    Sist men inte minst vad kostar det?
    Jag vet att jag frågat om priset förut men minnet........

Oj, det blev några frågor. Hoppas att någon kan svara på ett par iaf.

• Ulle 74

Criwi:
    Här kommer lite svar:

Är det mycket hopp & stuts eller är det som ett low-pass?
    - Som ett low-pass. Det är anpassat för att man ska kunna vara med när man har fått barn så hon visar övningar utan studs och hopp, men man känner igen en del och kan lägga på studs och hopp om man vill

Kör ni bara kondition eller är det styrka med i?
    - Blandat och så är det en del bäckenbottenträning

Behöver man anmäla sig eller är det bara att dyka upp?
    - Det är bara att dyka upp

Hur många personer tar dom/pass?
    - Vet ej, men hitintills har alla som kommmit fått plats

Ska man ha med sig något speciellt?
    - Träningskläder tilld dig, vatten flaska om du vill (som ett vanligt pass alltså. Till Emma bör du ha med en filt att ligga på å lite leksaker (det vanliga du har med när du ska bort alltså)
    - Kan väl lägga till att det är ett tillåtande pass, man gör det som känns bäst för en själv och ens bebis. Vill man ta upp bbis gör man det, vill man gå ut en stund gör man det, vill man amma gör man det å behöver man byta gör man det!

Sist men inte minst vad kostar det?
    - svår fråga... kolla på: www.friskissvettis.se/linkoping

• Ulle 74

Criwi:
    engångsbiljett kostar 50 kr
    passet tar 80 mammor och så många har jag aldrig sett där

• Ulle 74

Criwi
    hittade detta på friskis hemsida:

"Mammapass

För dig som vill komma igång med träning efter graviditet. Här bygger du upp kondition och får extra träning för mage, rygg och bäckenbotten. Utan hopp. Till mammapasset får de små barnen följa med och ligga på en dyna i salen. Ta med egen filt eller täcke som barnet kan ligga på."

• Ulle 74

det är trevligt att gympa där, jag brukar vara där och Soffien ser jag ofta!

• Bondbruden

Jag missade visst vilken tid det där gympapasset går, det låter ju intressant!

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4