• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • ligre

Idag är Meja 5 månader....dags att gå o lägga sig så man orkar upp...gäsp.

• Ulle 74

Grattis
    till Ebba på namnsdagen
    och
    till Meja på 5 månadersdagen

Sovtider på dan och smakistider
    Samuel går upp ca kl 7
    sover 30 - 45 min runt kl 9 - 10
    runt kl 12 får samuel en "mat" smakis och därefter amning
    Sover 1-2h runt kl 13
    sover ca 30 - 45 min runt kl 17
    vid kl 18.30 får Samuel en gröt
    somnar för natten runt kl 20

• Tezz80

Ebba & Meja: Grattis! :)

Vi fikar gärna imorgon...

Sagas rutiner ser ut som följer:
    Vaknar mellan kl. 7 och 8
    Sover förmiddag i 45 minuter någon gång vid nio (beror lite på när hon vaknar)
    Sedan är hon vaken drygt två timmar åt gången för att sedan sova i 30-45 minuter. Oftast sover hon inte längre även om vi är ute och går. Så håller hon på fram till läggdags runt 20 (somnar för natten senast 21). På kvällen blir oftast vakenpasset åtminstone 3 timmar istället för två. Sedan vill hon ha mat två gånger varje natt, men då somnar hon oxå om direkt.

Criwi: Har för mig att Emma borde sova 16 timmar per dygn, Saga ska sova 14-15 timmar per dygn och det är ungefär det hon gör.

• soffien

ebba tackar för gratulationerna på namnsdagen grattis meja på 5 månadersdagen!

våran dag ser ut på följande sätt:
    vaknar ca 8.00 och får då 200 ml välling, leker i ca 1 timme, somnar ca 9.
    vaknar ca kl 11-12 och leker i 0,5-1 timma och äter sedan gröt, somnar igen ca kl 13
    vaknar ca 15-16 och leker lite och äter pure eller gröt igen, somnar ca 17
    vaknar ca 19 och leker ca 1 timma och får en flaska välling och sover sedan till ca kl 8 morgonen därpå utan uppehåll!

det blir ju lite rubbning i systemet när man har babysim, mammagympa, öppna förskolan och fikor men på ett ungefär ser det ut på det sättet

jag har nu inte ammat på fyra dagar, får se om det håller i sig, men det går över förväntan. när har ni tänkt sluta amma?

Criwi: oj låter himla jobbigt både för dig och emma!

• Elouise

Ligre: Charmiga bebisar! Men tänk att ha fyra "Frejor". Vilket jobb.

Criwi:Ja det var inte mycket sömn för en sån liten. Freja somnar nästan alltid på vår dagliga promenad någon gång på eftermiddagen, 1-3 timmar. Hon brukar vakna så fort vi kommer hem igen. På natten sover hon ca 12 timmar, ja inte i sträck för hon kan vakna 2 -3 gånger och vilja äta och busa.

Soffien: Jag hade nog tänkt amma upp till ca 1 år. Men sen får vi ju se vad Freja vill och hur det blir. Jag tänkte amma länge eftersom de säger att det ska vara nyttigt för barnet. Men vi får som sagt se.
    Freja har inte heller vänt sig åt något håll ännu, bara från rygg till sidan. Hon har aldrig gillat att ligga på mage. Tror inte att vi behöver oroa oss, alla barn är olika, vissa kryper ju som sagt var inte.

• StinaTina

Grattis Ebba & Meja.

Tack för alla svar.

I natt så har Emma sovit 12 (20.30 - 8.30) timmar med en 45 minuters paus för lite mat vid 4.30 tiden. Under den tiden sover hon mest, det går att äta fast man sover.
    Nu är det full rulle igen. Sitter och väntar på en gammal kompis från norrköping. Hoppas att hon dyker upp snart, jag är så kaffesugen

Fika på tisdag, kl 14 på Mezzo: (om ni har några andra förslag så kom gärna med dom)

Criwi & Emma
    Tezz & Saga
    Ligre & Meja

• Elouise

Grattis Meja och Ebba!

Fika på tisdag, kl 14 på Mezzo: (om ni har några andra förslag så kom gärna med dom)
    Criwi & Emma
    Tezz & Saga
    Ligre & Meja
    Marie-Louise & Freja

• mysan1970

Jag kommer också!

Criwi & Emma
    Tezz & Saga
    Ligre & Meja
    Marie-Louise & Freja
    Sonja & Lovina

• viola74

hej

Jag tycker Ludwig sover olika som igår var det full aktivitet hela dagen med träffar och babysim då tror man att han ska bli trött men han sov nästan igenting.
    Normalt tror jag han sover ca3-4 timmar per dag.

fär gröt ca 19.30 ammar ca 20.00 och sover ca20.30
    Han sover ju väldigt oroligt på natten så jag vet inte hur mycket sömnkvalitet det blir?
    Vaknar oftast vid 5 går upp ca 6 idag somnande han om vid 7-7.30 och sov tlll kl 10 med en amning emellan! DETTA HAR ALDRIG HÄNT! jag känner mig pigg!!!!
    Får amma fritt under dagen
    Smakisar vid lunchtid.

Criwi & Emma
    Tezz & Saga
    Ligre & Meja
    Marie-Louise & Freja
    Sonja & Lovina
    Malin & Ludwig

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4