• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • Tezz80

Fika hade varit mysigt, speciellt eftersom maken jobbar hemifrån idag och det då är skönt att komma hemifrån lite. Men jag vågar inte ge mig på det.Vet inte vad det är med Saga idag, hon sov väldigt oroligt i natt, låg och bökade, gnällde och skrek i sömnen. Väl uppe i morses var hon glad och efter en timma ville hon som vanligt sova frukost. Var glad när hon vaknade men efter en stund satte hon igång med värsta skriket, skrek otröstligt i en halvtimma innan det övergick till gråt och gnäll i ytterligare en halvtimma, sedan slocknade hon i sjalen på magen. Inget hjälpte, inte gung, inte ens bröstet!! Så hon fick lite alvedon, så nu hoppas jag allt är bättre när hon vaknar igen. Måste säga att det var skönt att hon somnade, för något var vääääldigt fel. Så vi håller oss hemma idag, men undantag för en promenad.

Igår skulle jag införskaffa ny flecefilt åt Saga, Nina tipsade mig då om en tygaffär som har utförsäljning på djurgårdsgatan och jag måste passa på att tipsa vidare om den. Hittade ett flece tyg med pandor på och ett med söta pingviner som jag köpte. Fanns ytterligare en hög med flecetyger både mönstrade och enfärgade och massor av andra tyger och gardiner och billigt var det. Inte så barnvagnsvänlig butik, men det går. Men de har bara öppet några veckor till innan de drar vidare till nästa stad.

• StinaTina

Tygaffären kommer finnas kvar tom 31/3 enl skylten i fönstret.

Tezz, hoppas att Saga mår bättre nu.

Jag blir inte klok på Emma nyss så satt hon i mitt knä och vevade med armar och ben, nu sover hon. Hon somnar var och när som helst . Jag bara märker att hon blir tyngre och att hon börjar hänga lite med huvudet. Det handlar om ca 30 sekunder från vevande till sovande.

• Cingla

Heej alla höstmammor från Linköping! Får man ramla in sent omsider och var med i babypratet? Jag fick en liten Albin 7 september 2005. Har inte läst alla trådar och inlägg men det kansek går att läsa fatt

• Bondbruden

Välkommen Lilla Puff! Det är klart att du också får vara med! Det är roligt att träffa fler som har barn i samma ålder! Hoppas att vi på en fika framöver.

• StinaTina

Lilla puff, det blir lite att läsa ikapp. Vi är på tråd nr 4. Välkommen (ännu en gång)

För er som kan tänka er att köpa begagnade barnkläder till era små så har Nalle Maja försäljning. Kläderna (och vagnar) finns i källaren (av blandad kvalité och pris, såklart).

Kanske något att tänka på om kläderna är urvuxna, lämna in dem till maja så säljer dom kläderna och ni delar på pengarna. (om en body säljes för 30 kr så går 15 kr till Maja och 15 till dej.) Bättre än att lägga allt i en låda i förrådet och slänga det efter några år.

Ha en skön helg önskar Nina och Emma.

.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:* ~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*: .

• ligre

Välkommen Lilla Puff!

En fråga om: Hur värmer ni infrusna smakportioner av puréer? Micro el vattenbad?

• StinaTina

ligre, bvc rekommenderade vattenbad när vi var och lagade mat, micron ger tydligen för ojämn värme. Vissa delar blir jätevarma medan andra fortfarande är kalla.

• Cingla
    Hallå mammor! Eller det kanske finns pappor i tråden med säger ialla fall hej till alla! Ok jag kanske fuskläser lite i nån av trådarna då. Hinner nog kanske inte alla... har snott mig en fem minutare med fl så här vid läggdags! Verkar vara mycket fika i den här tråden! Härligt! Älskar kaffe, mysprat och kakor förstås.
    Idag har jag lyckats städa hela huset alldeles själv med båda småkillarna hemma! Det var ganska kaotiskt innan så det behövdes kan jag lova! Det är nog första gången sen Albin föddes som jag kunnat göra det själv. Det var faktiskt en riktigt skön känsla då det var klart.
    Smakportioner: Jag värmer på jättelåg effekt i micron och rör sen om ordentligt, då blir allt lika varmt. Fast om man t ex värmer morotspuré samtidigt som majspuré blir moroten mycket varmare än majsen.
    Ska umgås lite med min man nu: han har gjort varma mackor med svampstuvning! Mums!
    Ha en skön fredag!
  • soffien

välkommen lilla puff!

igår var jag på bvc osh kollade ebbas hår, hon sa att det inte var någon fara utan att det bara var bebis håret som hade trillat av *lättad* och att en del tappar allt och en del inget, bara så att ni vet att det inte är någon fara om bebisen börjar att tappa allt hår har nu införskaffat lite söta hattar att dölja flinten eller flintarna med

hon var nu iaf 65 cm och vägde 7655 g så hon har nu börjat att gå upp igen efter en ganska lång svacka, det blev en liten spruta igår med och själva sticket gjorde nog inget men det var inte så populärt att någon höll fast benet. hon har inte reagerat det minsta på det hela iaf, så det är skönt.

ebba har fortfarande inte vänt sig åt nått håll och är nu ca 5,5 månader, någon mer med en lat bebis? ska man bli orolig?

ha en trevlig helg!

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4