Höstmammor i Linköping Del 4
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Criwi: Usch vad otäckt med andningsproblem, vilken tur att det finns hjälp att få. Jag tycker det räcker med att han ligger och rosslar i sängen. Hoppas natten blev bra!
Ligre: Päronpure är lösgörande för magen. Idag har ludwig kräkts ovanligt mycket nästan all mat kom upp, är det nån som vet om det kan bli så om det är ngt man inte tål?
Fröken: vi tänkte oxå byta bilstol nu i helgen den vi köpt är från 5 månader och ett visst antal kilo så det måste ju vara helt okej. men vi ska kolla så han sitter stadigt i den först. Den har har ett ordentligt nack/huvudstöd annars så tror jag att det fanns sånt att köpa till.
Criwi: Fy va otäckt....stämmer det där att att mjölkallergiker/laktosintoleranta ofta får problem med luftvägarna vid förkylningar(har läst det någonstans). Hoppas att det går över snart. Vet själv hur det känns när luftvägarna blir trånga
.
Tack för alla tips på lösande föda.
Tack för alla krya-på-er-önskningar.
Emma fick flytande ventoline, vilket jag blev glad över. Inte kul när det ska inhaleras
Det är tydligen lite sött och smakar apelsin. Tänk er, hon har inte ätit något annat än bröstmjölk/ersättning och så kommer det in nåt sånt i munnen. Hon kom av sig llite kan vi väl säga.
Det värsta är väl att hon inte varit sjuk. Ingen feber eller nåt sånt.
I natt så har hon sovit från 18.30 till 07.00 (med 2 matpauser). Jag gav ventoline vid 18 och 4.30 sedan har hon iof sovit i min säng den mesta tiden så jag har sovit lite sisådär.
Hennes andning har varit lugn och fin hela natten
1-2% fler astmatiker finns bland mjölkallergiker än ickeallergiker. Inte så mycket men det visar att mjölkallergiker har mera problem med luftvägarna. Emmas storebror var mjölkallergiker och astmatiker som liten (båda växer oftast bort) så vi trodde att det var astma först. Vi är väldigt glada över att det troligtvis inte är det.
Nej, nu är det bakdax. Elouise och Freja ska komma hit och fika så nu ska här bakas banansockerkaka
Ha en bra dag.
criwi: Hur är det med Emma? Mår hon bättre?
Lilla Puff, det blev bättre direkt. Ventolinet var det som behövdes.
Hon får 1,5 ml/gång 3-4 gånger/dag. Jag fick en medicinspruta på apoteket men den tycker varken Emma eller jag om, den använder jag bara till uppmätning. Sedan ger jag henne med sked, det blir 2 skedar. Det är tydligen riktigt gott, hon gapar och smaskar i sig så glatt så.
Blir det fika på tisdag?
Criwi: Fy vad jobbigt med astma!! Hoppas det blir bättre!!
Jag fikar gärna på tisdag!
Songbird: Vad synd att du inte kan vara med på babysången, men jag förstår hur du känner det! Det är inte värt det om Ida gnäller hela dagen!
Criwi: Skönt att Emma blivit bättre. Det måste varit hemskt när du märkte att hon andades så dåligt. Huu...vill att Tyra aldrig ska bli sjuk!
Linda: Pratade med BM om utslag runt mun o näsa. Hon sa att det kan vara ett tecken på överkänslighet. Var det gröten du testat när prickarna uppstod? Gav Tyra lite gröt idag igen (efter en veckas uppehåll) och hon fick några småprickar på kinderna...vet inte om det var gröten eller sambons eviga gosande med skäggig kind som varit den utlösande faktorn
Jag fikar oxå hemskt gärna på Tisdag. Tänkte åka ner på stan till kl 13.30, är det någon som kan tänka sej att fika då? O kanske på Claras istället?? Tycker att Mezzo är lite rörigt.
Fikar gärna på tisdag kl 13.30 och Claras funkar för mig
Maria: jag gav Meja provsmak på mån kväll o tis morgon o på tis em upptäckte jag prickar på näsan o sedan fick hon runt munnen. Gav inte gröt på ons ringde BVC...utslagen var kvar tors o försvann på fre. Nu kör vi med mjölkfri gröt o sedan ska vi prova igen med havregröten o då ska jag även tänka på att inte äta något själv som kan ge henne utslag.
Linda: Ok. Hoppas att det bara var en engångsföretelse...med utslagen i samband med mjölk!! Havregröt...gör du den själv, havregryn o vatten??
Vi pratade ju om på förrrförra fikat om la redoute...eller nått sånt. Skickade efter katalogen, har fått den nu. Tänkte ta med den till fikat om det finns flera som vill beställa. Det fanns en hel del med gulliga saker!